Petiție pentru pensionarea la 57 de ani. Zeci de mii de români vor să se retragă din muncă mai devreme
Zeci de mii de români cer pensionarea mai devreme, printr-o petiție, care până în prezent conține 25.000 de semnături. Oamenii cer pensionarea la vârsta de 57 de ani, în cazul bărbaților și 55 de ani, în cazul femeilor.
Zeci de mii de profesori au depus o petiție în care cer pensionarea mult mai devreme decât scrie în lege. Cadrele didactice susțin că vor pensionarea imediată din cauza atitudinii pe care o au elevii la ore. Petiția a avut loc în mediul online, însă acum a ajuns în vizorul celor de la ministerul Educației.
Petiție pentru pensionarea la 57 de ani. Zeci de mii de români vor să se retragă din muncă mai devreme
„Aşteptăm un răspuns favorabil şi din partea Parlamentului României”, au transmis iniţiatorii, Euro Education Federaţion.
În cadrul petiției, profesorii susțin că elevii au probleme de comportament, iar profesorii sunt subestimați, scrie hotnews.
Textul petiției:
1. Aspecte sociale: În marea majoritate a școlilor din România, peste 75% din elevii absolvenți au probleme de comportament. Acestea sunt probate prin intermediul investigațiilor realizate de organizații sau instituții de sociometrie legale. Muncă unui profesor nu poate fi comparată cu a niciunei categorii sociale favorizate pentru pensioanarea anticipată, cu atât mai mult cu cât calitatea elevilor diferă de la o școală la altă. În acest sens, solicitarea vine din partea profesorilor care se confruntă cu astfel de probleme.
2. Aspecte politice: Implicarea politicului în instituțiile de învățământ este o problemă nesoluționată din 30 decembrie 1947. Dirijismul educațional este un fenomen vizibil și astăzi, având ca dovadă metodologia organizării concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de conducere în învățământ.
3. Aspecte educaționale: Educația este progresiv afectată de imixtiunea administrației europeane în problemele stringente est-europene, ca urmare a cursului diferit de-a lungul istoriei.
4. Aspecte economice: Personalul didactic reprezintă momentan penultima categorie de intelectuali remunerată după noua grilă de salarizare din anul 2018, ceea ce înseamnă o subestimare a principalei clase sociale care contribuie la dezvoltarea unei naţiuni. Astfel, se recomandă soluţionarea de urgenţă a restabilirii demnităţii profesionale a salariaţilor din educaţie.
Prin urmare, volumul muncii personalului didactic este cu mult peste obiectivele prioritare a unor societăţi ce se recomandă a fi democratice.