Atunci cand cumparam anvelope auto trebuie sa ne uitam la cateva repere. In primul rand sa stim ce cumparam, adica de la ce producator, daca este unul de renume care testeaza produsele inainte sa iasa pe piata, daca este un producator mare care investeste in dezvoltare si in materiale de calitate, ce rezultate a obtinut la testele de franare organizate de institutii straine si ce review-uri are de la alti posesori.

Cum ne alegem anvelopele potrivite pentru mașină

Citeste si: Chip tuning: Cât de dăunător este de fapt pentru motorul mașinii să îi crești puterea

Daca masina noastra e usoara sau grea, daca mergem repede sau nu, mediul in care circulam, astea sunt alte criterii dupa care trebuie sa ne calculam achizitia in materia de cauciucuri. Mai este si dimensiunea, care este obligatorie cea recomandata de producator. Iar la final, putem sa mai bifam un criteriu: cu sau fara protectie pentru janta.

Anvelopă cu protecție de jante

Acest criteriu este unul care nu prea a luat in seama de soferi. Deoarece nici nu stiu ca exista asa ceva. Asa cum spune si denumirea, anvelopele dotate cu asa ceva protejeaza janta de loviturile bordurilor atunci cand parcam lateral, de exemplu. Fara o asemenea trasatura a anvelopei, am zgaria si am lovi janta mult mai repede.

Si cum Romania este tara bordurilor, o tara in care se monteaza borduri chiar si la alte borduri, e recomandat sa cumparam anvelope cu protectie.

Cum arată o anvelopă cu protecție de jantă

Anvelopele cu protectie pentru janta au la marginea interioara, acolo unde vine buza jantei, un fel de treapta. Adica peretele lateral nu vine drept, ci are o ridicatura exact langa buza jantei.

Practic, acea treapta ridicata, fiind mai iesita in exterior decat marginea jantei, este prima care intra in contact cu bordura. O anvelopa care nu are protectie pentru janta vine dreapta de sub buza jantei si se continua uniform cu flancul lateral. In acest caz, partea cea mai iesita in exterior este buza jantei, nu anvelopa, iar in caz de contact cu bordura se va zgaria sau indoi.

Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Aceasta protectie este realizata dintr-un material de cauciuc gros si rezistent. Adica suficient de rezistent incat sa nu se rupa cand este lovita chiar si de muchiile ascutite ale pietrelor, bordurilor, sinelor de tramvai si asa mai departe. Specialistii spun ca anvelopele care au protectie pentru jante sunt mai rezistente in timp si ofera un plus de rigiditate masinii, deoarece flancurile sunt mai tari si masina nu se mai apleaca asa repede in viraje, dand senzatia de ruliu accentuat.

Anvelopă fără protecție

Citeste si: 5 greșeli pe care le faci atunci când conduci pe ploaie

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

Partea buna la anvelopele care au aceasta protectie este ca se sparg mai greu de la lovituri. Protectia este in principal pentru jante, dar si pentru anvelope. Daca nu ar avea aceasta protectie, anvelopa s-ar lovi cu peretele lateral de bordura, iar daca da de un colt ascutit, se va sparge extrem de usor.

Ce anvelope sunt mai bune, cu sau fără protecție pentru jante

Pe scurt, anvelopele cu protectie sunt mult mai bune ca cele care nu au protectie. Te ajuta si pe termen lung iti pot salva multi bani. Ce-i drept, sunt putin mai scumpe, deoarece e vorba de alt procedeu de fabricare in care se utilizeaza ceva mai mult material. Dar diferenta de bani e mica si merita pe deplin, daca stai sa te gandesti ca poti sa zgarii, indoi, lovesti, crapi jantele in fiecare zi cand vrei sa parchezi in Romania.

Sursa: 4tuning.ro


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si