Purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru a declarat faptul că au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici ai metroului Cluj.

Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii 'Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan'.

Durata de execuţie a investiţiei, circa 10 ani, cu o linie de metrou uşor care include 19 staţii subterane cu un traseu de 21 de kilometri.

Citeste si: Când va fi gata metroul din Cluj. Vor fi investiți bani europeni

Finanţarea lucrării va fi asigurată din fonduri externe rambursabile

Potrivit purtătorului de cuvânt, finanţarea lucrării va fi asigurată din fonduri externe rambursabile de la bugetul de stat şi de la bugetele locale Cluj-Napoca şi Floreşti: „Finanţare din fonduri externe rambursabile de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi de la bugetul local al municipiului Cluj-Napoca şi al comunei Floreşti”.

Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro

Citeste si: Piesă aniversară GRATIS. 185 de ani de la nașterea regelui Carol I al României: Povestea unui monarh legendar în aniversarea a 185-a a nașterii sale- casademonede.ro

Citeste si: Dunărea a inundat Budapesta și încă nu a ajuns viitura maximă. Orban: „Ne-am pregătit pentru un nivel al apei de 9 metri”- wowbiz.ro

Citeste si: Vești bune pentru șoferii din România: Noi proiecte de infrastructură

Cluj-Napoca, al doilea oraș care va avea metrou

Cluj-Napoca va fi al doilea oraș din România care va avea metrou. Primăria anunța, în octombrie 2020, începerea lucrărilor de foraje geotehnice pentru realizarea trenului metropolitan şi a metroului în oraş şi în comunele limitrofe.

Primarul Emil Boc anunţa la sfârșitul lunii trecute că a fost aprobat studiul de fezabilitate pentru viitorul metrou.

Studiul a recomandat traseul Floreşti- Piaţa Unirii- Piaţa Mărăşti- Muncii/ Europa Unită- Depou Sopor, cu o lungime de 21 de kilometri şi 19 staţii, iar investiţia totală depăşește 2 miliarde de euro.

Durata de realizare a investiției va fi de 128 de luni, spunea Emil Boc, iar finanțarea obiectivului va fi realizată din diverse surse: PNRR, POIM, alocări de la bugetele naționale și locale, dar și alte surse de finanțare identificate pe parcurs.

În PNRR, 600 de milioane de euro sunt prevăzuți pentru investiții la metrourile din București și Cluj.

Citeste si: Bucurestiul nu va mai fi singurul oras cu metrou din Romania! S-au alocat deja 3,48 de milioane de lei in 2018 pentru proiect

 

 


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si