Certificatul fiscal este un document oficial prin care sunt dovedite plățile obligatorii ale impozitelor, taxelor, contribuțiilor, precum și a altor venituri datorate de către contribuabil, indiferent dacă este persoană fizică sau juridică. Iată cum îl poți obține cel mai simplu, online!
Certificat fiscal online. Certificatul fiscal se obține la cererea contribuabilului, în aproximativ trei zile de la solicitarea formulată către Administrația Finanțelor Publice de sector sau de municipiu, unde este înregistrată persoana care solicită.
Certificatul fiscal online
Din anul 2017, cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscală se poate depune și online. Astfel documentul oficial va fi eliberat tot online.
În cazul persoanelor fizice, înainte de a completa câmpurile obligatorii pentru eliberarea certificatului fiscal, este necesar să te înregistrezi în sistemul ANAF, unde vei completa o serie de date precum: nume, prenume, CNP, serie și număr de buletin.
Persoanele juridice pot accesa sistemul în baza certificatelor digitale calificate.
Cum obții certificatul fiscal online?
Alegerea zonei de online te poate scuti de stat la cozi și plimbat de la o ușă la alta în instituții.
Iată trei pași care te vor ajuta să obții certificatul fiscal rapid și te va scuti de cozile interminabile!
Completezi online cererea de înscriere, ulterior aceasta va fi înregistrată și procesata pentru identificare si validare
Depui cererea pentru un certificat fiscal online: te autentifici cu numele de utilizator și parolă în cadrul platformei
Descarci certificatul fiscal online: acesta va fi publicat în aproximativ 48 de ore din momentul depunerii cererii, respectiv 24 de ore pentru cele emise în regim de urgență.
După ce va fi publicat certificatul fiscal vei primi un mail de confirmare și atunci îl vei putea descărca.
Cine poate solicita certificatul de atestare fiscală?
Cei care pot solicita certificatul de atestare fiscală sunt:
contribuabilul
instituții și autorități publice
deținătorii de titluri de participare în cadrul unei societăți
o altă persoană fizică sau juridică care să aibă o împuternicire în acest sens din partea contribuabilului
notar public, pentru o persoană fizică, în cazul unei succesiuni, anunță Termene.
Acte necesare pentru obținerea documentului
În afară de cererea de atestare fiscală, în cazul persoanelor fizice este necesară și depunerea de:
fotocopie după actul de identitate al proprietarului;
împuternicire în original sau fotocopie legalizată;
C.I./B.I/N.I.F./C.U.I. împuternicit (fotocopie și original)
Pentru persoanele juridice sunt necesare următoarele documente:
dosar cu șină;
cerere tip, completată cu numărul de telefon;
copie C.I./B.I. și împuternicire pentru persoana delegată;
copie certificat de înregistrare fiscală;
documente doveditoare ale realității contabile, precum balanța de verificare semnată și ștampilată.
Certificatul fiscal poate fi obținut numai dacă solicitantul este la zi cu plata contribuțiilor către bugetul local.