Iată care sunt mocănițele care mai funcționează în prezent în România!

Maramureș, mocănița de pe Valea Vaserului

Mocănița de la Vişeu de Sus este ultima cale ferată forestieră cu abur din lume. 

Calea ferată a fost construită în 1932. Inaugurarea a venit în anul 1933. Mocănița șerpuiește prin zone de munte cu priveliști absolut fascinante. 

Trenul Oravița Anina, Caraș Severin

Aceasta este a cincea cale ferată de pe teritoriul României și prima montană. 

Citeste si: VIDEO- Mocănița din Sibiu, salvată de voluntari. Turiștii vor putea să descopere un ținut de poveste

I se spune „Semmeringul bănățean” și are o lungime totală de 34 de kilometri. Pe acest traseu circulă o locomotivă diesel căreia i se atașează două vagoane de clasa a-II-a, necompartimentate, cu bănci din lemn și construite în 1914.

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: „Blonda lui Putin” s-a supărat pe o ziaristă și a trimis securitatea la ea, după ce i-a pus o întrebare: Nu discut viața mea personală- antena3.ro

Citeste si: Un brașovean a adunat zeci de mașini scoase din uz pe un câmp. Ce au descoperit polițiștii că facea de fapt- wowbiz.ro

Drumul ține două ore, unul pe care mai circulă și o drezină care împinge un vagon de marfă descoperit. Pe această platformă sunt și scaune.

Mocănița Sibiu Agnita de pe Valea Hartibaciului

Oamenii descriu trenul ca fiind asemenea unui pictor printre dealurile Transilvaniei și oferă minuni pe drumul străbătut.

Printre ele sunt și numeroase biserici fortificate săsești. De asemenea, este prezentă o rezervație naturală Natura 2000, în care sunt prezente fauna sălbatică și flora deosebită.

Mocănița Covasna Comandău, județul Covasna

Mocănița de aici poate să circule pe numai 7 kilometri. Acest lucru se datorează efortului voluntarilor.

Mocănița Huțulca Moldovița, județul Suceava

Linia a fost folosită până de curând strict pentru transport lemnos.

Citeste si: Accident cu Mocănița din Bucovina

Iniţial, traseul Mocăniţei avea 23,9 kilometri, de la Moldoviţa la Rososa. Acum are doar 11,5 kilometri, dar este un punct de atracție pentru toți cei care vizitează Suceava.

Mocănița de la Sovata, județul Mureș

Aceasta face parte din lotul de 10 locomotive construite în anul 1949, la fabrica Chrzanow Polonia, din care două au ajuns în România, fiind conservate până în anul 2011, în depoul Sibiu.

Mocănița de pe Valea Arieșului, Apuseni

Calea ferată îngustă de aici traversa o parte din Munţii Apuseni pe Valea Arieşului, în lungime de 94 de kilometri, între oraşele Turda şi Abrud. Acest lucru s-a întâmplat pentru 86 de ani. Aceasta a fost o cale principală de  cale de transport pentru marfă şi călători în zonă.

Mocănița de la Brad, Hunedoara

Citeste si: Cum își alege Karmen Minune un partener? Contează sau nu banii, pentru aceasta: "Dacă îți alegi bărbatul în funcție de asta, ai pierdut din start!"- kfetele.ro

Citeste si: Mesajul pe care i l-a transmis Claudia Pătrășcanu fostului soţ: "Asta este cel mai important". Gabi Bădălău a împlinit 36 de ani- radioimpuls.ro

Citeste si: Femeie din Târgu Jiu, care abia se deplasează pe picioare cu un cadru, filmată în timp ce se urcă la volan și conduce- antena3.ro

Mocănița de la Brad, din țara moților, a fost construită în 1907. Era atunci folosită pentru transportul de cărbune, dar și pentru cel al ortacilor către Uzina Electrică din Gura Barza.

Din 2001, trenulețul cu aburi este folosit strict pentru turiști între Brad și Crișcior. De asemenea, reprezintă singura mocăniță funcțională din Hunedoara.

Citeste si: Mocănița din Suceava a fost scoasă de pe șine de o șoferiță care s-a izbit de tren


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si