Potrivit senatorului AUR care a propus ideea, Gheorghe Adrian Cătană, varianta încărcării autoturismelor pe vagoane speciale, pentru a scoate din traficul auto câteva zeci de autovehicule zilnic. Ministerul susține că e nevoie de trasee mai lungi pentru a se putea justifica o astfel de măsură și dă ca exemplu ruta Timișoara-Constanța. 

Sorin Grindeanu ia măsura în calcul pe distanțe lungi

”Având în vedere timpul de încărcare/descărcare al autoturismelor, un astfel de mod de transport ar fi lipsit de atractivitate pe distanțe scurte și medii.

Astfel, transportul autoturismelor în vagoane atașate trenurilor de călătorii pe distanțe lungi, de exemplu Timișoara – Constanța va fi analizat în cadrul viitoarelor studii și strategii pentru dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor de transport feroviar din România ”, precizează Sorin Grindeanu.

Citește și: Incendiu într-o locuință din Buzău, acolo unde un copil de un an a fost ars pe aproape 50% din suprafața corpului

Pentru a-și putea îmbarca mașina în tren, șoferul ar trebui să utilizeze o rampă mobilă specială. 

Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Citește și: Un autocar s-a răsturnat în Ialomița: mai mulți pasageri au suferit atacuri de panică

Ministrul Transporturilor susține că varianta Sibiu – Râmnicu Vâlcea propusă de senatorul de Sibiu nu e fezabilă din cauza distanței scurte, timpul de încărcare și descărcare al autoturismelor fiind prea lung pentru o astfel de rută.

Posibilitatea de a călători cu mașina pe o platformă de tren există deja în Europa

”În cazul utilizării unor vagoane pentru transportul autoturismelor în trenurile de călători, autoturismele ar trebui prezentate la îmbarcare cu suficient timp înaintea orei de plecare a trenului, pentru a putea fi predate personalului operatorului feroviar și încărcarea în vagon (circa 30-60 minute), totodată asigurându-se și timpul pentru manevrarea vagonului și atașarea lui la tren (circa 15-20 de minute dacă se folosește o locomotivă pentru manevră, în funcție de aranjamentul liniilor stației). Având în vedere timpul de încărcare/descărcare al autoturismelor, un astfel de mod de transport ar fi lipsit de atractivitate pe distanțe scurte și medii.”, a mai precizat Ministrul.

Citește și: Un român care s-a ales cu șodul fracturat în timpul reținerii de către Poliție, a primit despăgubiri imense. Suma trece de 30.000 de lei

În mai multe state europene există deja posibilitatea de a călători cu mașina urcat pe o platformă de tren, pe rute speciale.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si