Programă BAC 2023 Chimie.  Programă la Chimie pentru Bac 2023 a fost publicată în Monitorul Oficial, după ce Ministerul Educației a anunțat, încă din 2022, că subiectele la Bacalaureat 2023 vor fi structurate după programele școlare de dinainte de pandemie.

Absolvenții de liceu care aleg să dea examen la chimie vor face acest lucru în data de 28 iunie.

În contextul grevei din educație, examenele naționale ar putea fi decalate.

Potrivit scenariilor, dacă greva din învățământ nu se va opri până la finalul acestei săptămâni, primele probe ale Bacalaureatului, cele de competențe în limba română, într-o limbă străină și digitale ar putea fi echivalate cu notele obținute în liceu la respectivele discipline. 

Materia completă pentru proba la Chimie

Programă BAC 2023 Chimie. Materia completă pentru proba la Chimie

Programă BAC 2023 Chimie. Materia completă pentru proba la Chimie

[Sursa foto: PixaBay]

Programă Chimie Anorganică

Citește și: Programă BAC 2023 Istorie. Ce au de învățat absolvenții pentru proba scrisă la Istorie?

Explicarea unor fenomene, procese, procedee întâlnite în viaţa de zi cu zi

1.1. Clasificarea sistemelor chimice studiate după diferite criterii.

1.2. Descrierea comportării speciilor chimice studiate într-un context dat.

1.3. Diferenţierea substanţelor chimice după natura interacţiunilor dintre atomi, ioni, molecule.

1.4. Structurarea cunoştinţelor anterioare, în scopul explicării proprietăţilor unui sistemchimic.

1.5. Interpretarea caracteristicilor fenomenelor sistemelor studiate, în scopul identificării aplicaţiilor acestora.

Investigarea comportării unor substanţe chimice sau sisteme chimice.

2.1. Efectuarea de investigaţii pentru evidenţierea unor caracteristici, proprietăţi, relaţii.

2.2. Formularea de concluzii folosind informaţiile din surse de documentare, grafice, scheme, date experimentale care să răspundă ipotezelor formulate.

2.3. Utilizarea investigaţiilor în vederea obţinerii unor explicaţii de natură ştiinţifică. Rezolvarea de probleme în scopul stabilirii unor corelaţii relevante, demonstrând raţionamente deductive şi inductive.

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

3.1. Analizarea problemelor pentru a stabili contextul, relaţiile relevante, etapele rezolvării.

3.2. Aplicarea algoritmilor de rezolvare de probleme, în scopul aplicării lor în situaţii din cotidian.

3.3. Evaluarea strategiilor de rezolvare a problemelor pentru a lua decizii asupra materialelor/ condiţiilor analizate. Comunicarea înţelegerii conceptelor în rezolvarea de probleme, în formularea explicaţiilor, în conducerea investigaţiilor şi în raportarea de rezultate.

4.1. Aplicarea corespunzătoare a terminologiei ştiinţifice în descrierea sau explicarea fenomenelor şi proceselor.

4.2. Folosirea corectă a terminologiei specifice chimiei. Evaluarea consecinţelor proceselor şi acţiunii produselor chimice asupra propriei persoane şi asupra mediului.

5.1. Compararea acţiunii unor produse, procese chimice asupra propriei persoane sau asupra mediului.

5.2. Anticiparea efectelor unor acţiuni specifice asupra mediului înconjurător.

Programă Chimie Organică 

Citește și: Programă BAC 2023 Matematică. Ce trebuie să învețe candidații?

Competențe de evaluat Explicarea unor fenomene, procese, procedee întâlnite în viaţa de zi cu zi.

1.1. Clasificarea compuşilor organici în funcţie de natura grupei funcţionale.

1.2. Diferenţierea compuşilor organici în funcţie de structura acestora.

1.3. Descrierea comportării compuşilor organici studiaţi în funcţie de clasa de apartenenţă. Investigarea comportării unor substanţe chimice sau sisteme chimice.

2.1. Efectuarea de investigaţii pentru evidenţierea unor caracteristici, proprietăţi, relaţii.

2.2. Formularea de concluzii care să demonstreze relaţii de tip cauză-efect.

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

2.3. Evaluarea măsurii în care concluziile investigaţiei susţin predicţiile iniţiale. Rezolvarea de probleme în scopul stabilirii unor corelaţii relevante, demonstrând raţionamente deductive şi inductive.

3.1. Rezolvarea problemelor cantitative/ calitative.

3.2. Conceperea sau adaptarea unei strategii de rezolvare pentru a analiza o situaţie.

3.3. Justificarea explicaţiilor şi soluţiilor la probleme. Comunicarea înţelegerii conceptelor în rezolvarea de probleme, în formularea explicaţiilor, în conducerea investigaţiilor şi în raportarea de rezultate.

4.1. Utilizarea, în mod sistematic, a terminologiei specifice într-o varietate de contexte de comunicare.

4.2. Procesarea unui volum important de informaţii şi realizarea distincţiei dintre informaţii relevante/ irelevante şi subiective/ obiective.

4.3. Decodificarea şi interpretarea limbajului simbolic şi înţelegerea relaţiei acestuia cu limbajul comun. Evaluarea consecinţelor proceselor şi acţiunii produselor chimice asupra propriei persoane şi asupra mediului.

5.1. Analizarea consecinţelor dezechilibrelor generate de procesele chimice poluante şi folosirea necorespunzătoare a produselor chimice.

5.2. Justificarea importanţei compuşilor organici

Programa completă la Chimie, dar și la celelalte materii, poate fi consultată aici.

 

Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si