Această tânără a cheltuit sume importante de bani după ce a fost convinsă să cumpere diverse produse promovate de influencerii preferați pe rețelele de socializare. În final, produsele s-au dovedit a fi altfel decât în promovările din mediul online.

"Cel de ten, nu știu, bureței de aceia, de fond de ten beauty blender, de exemplu, eyeliner. Groaznic, calitate zero, deși nu știu cum au un talent pe cameră să pară altfel și în realitate total dezastru, de o mie trei sute de lei, cam așa, o sumă destul de mare, da, e niște bani aruncați așa, produsele le arunc,

bineînțeles."

"Foarte mulți care nu spun acest lucru, zic că da ok, l-am folosit și eu, e foarte bun, îl recomand, dar eu nu primesc nimic, adică totul e gratis si-l fac de dragul... nimeni nu face asta, lucrurile nu sunt gratuite"

Inspectorii de la autoritatea pentru protecția consumatorilor i-au luat la verificări pe primii zece influenceri români, după numărul de urmăritori pe care îi au pe Instagram.

Citește și: Această țară din UE ia primele măsuri pentru părinții care postează poze cu cei mici pe rețelele de socializare

Scopul urmărit de autorități a fost de a contracara difuzarea unor mesaje de publicitate înșelătoare, difuzate prin intermediul rețelelor sociale.

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

"- Concret ce nu s-a respectat?

- Informarea corectă a consumatorului legat de caracterul promoțional al produselor sau serviciilor, în sensul că în spatele acestora, de fapt, se aflau înțelegeri sau chiar protocoale și contracte cu componenta de marketing aferentă, în condițiile în care la momentul promovării efective aceștia nu transmiteau în continuar acest mesaj cu caracter promoțional."

ANPC a propus astfel o serie de recomandări pentru influencerii care promovează tot felul de produse pe internet.

Etichetarea trebuie să fie într-un loc vizibil, într-un fond clar și într-o dimensiune suficient de mare a fontului. Inserarea de avertismente adecvate sau folosirea de hashtag cum ar fi hashtag publicitate, hashtag sponsorizare plătită sau hashtag reclamă.

Dorian Popa este unul dintre influencerii care a primit o scrisoare de înștiințare în care era îndemnat să se conformeze noilor reglementări.

"Am citit-o, am luat măsuri. Eu deja mă conformez regulamentului ANPC. Trebuie s-o vedem în funcțiune, trebuie să vedem că nu se va abuza de această nouă reglementare și dovedi și respect pentru noi influencerii și între noi influencerii atunci când ne arătăm sau ne susținem sponsorii sau partenerii la reclamă"

"Am pățit să pic în capcana influencerilor de foarte multe ori, de foarte multe ori cu produse de tip make up. În America știu că trebuie să pună neapărat, adică mereu văd că scrie acolo mic care i-a plătit, mi se pare o idee foarte bună"

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

Specialiștii în domeniu spun că lipsa intenționată a acestor avertismente, are la bază o strategie.

"În principal cam ăsta e motivul, banul și engagement-ul mai mare să spun așa, na, fiind nemarcat ca reclamă, lumea poate s-o ia ca bună, efectiv ca o postare normală și să interacționeze mai mult cu acea postare"

Noile reglementări vin din partea Comisiei Europene.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si