Sindicaliștii de la CFR anunță grevă generală. Care sunt nemulțumirile greviștilor
Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane a anunțat joi că va fi declanșată o grevă generală la CFR, deoarece revendicările din luna septembrie nu au fost soluționate.
Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane a anunțat joi că din data de 27 noiembrie 2023 va fi declanșată greva generală la CFR, după ce revendicările de la greva de avertisment din 15 septembrie nu au fost soluționate de conducerea CNCF CFR SA, informează C lubferoviar.ro.
Cât va dura greva celor de la CFR?
Greva va ține până când Contractul Colectiv de Muncă va fi semnat.
”Având în vedere faptul că până la data prezentei nu au fost reluate negocierile colective pentru soluționarea revendicărilor ce formează obiectul conflictului colectiv de muncă declanșat la nivelul Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, în vederea stingerii acestuia și încheierii, respectiv înregistrării Contractului Colectiv de Muncă 2023-2024, în conformitate cu prevederile Legii nr. 367/2022, Legea dialogului social, cu modificările și completările ulterioare, vă comunicăm hotărârea de a declanșa greva propriu-zisă la nivelul unității dumneavoastră începând cu data de 27 noiembrie 2023 până la data semnării Contractului Colectiv de Muncă 2023-2024”, se
arată într-o adresă trimisă directorului general al CNCF CFR SA, Ion Simu-Alexandru, de către Grigore Mare, președintele FNFMCV.
Greviștii își doresc salarii mai mari, dar și un proiect coordonat cu structurile europene
Totodată, sindicaliștii au cerut și o întâlnire cu administrația până pe de data de 22 noiembrie, pentru a stabili de comun acord treimea de activitate care va fi asigurată pe durata grevei generale, în condițiile legii, se mai precizează în document.
Pe data de 15 septembrie, greviștii au ieșit în stradă din cauza lipsei bugetelor de venituri și cheltuieli aprobate pe anul în curs, însă în cele din urmă acestea au fost aprobate de Guvern.
De asemenea, angajații au spus că nu există o finanțare strategică și coerentă a căii ferate, așadar ar fi nevoie de un proiect de țară coordonat cu structurile europene și finanțat cu câteva zeci de miliarde de euro. Greviștii au mai cerut deschiderea unor șantiere pe coridoare de transport dedicate strict interesului european și investiții în material rulant.
Și pentru salarii motivante au scandat cei de la CFR.
Din cauza banilor, foarte mulți renunță la această meserie, iar cei care aleg să rămână au deja multe ore suplimentare.