„După ce românii și-au umplut coșurile de Black Friday și au cumpărat în neștire, acum a început operațiunea <<marea returnare>>. Ademeniți de ofertele imbatabile, oamenii au cumpărat compulsiv, iar acum au început să returneze produsele pe bandă rulantă. Din această cauză, unii comercianți se gândesc acum la măsuri suplimentare”, a transmis Silvia Ioniță, prezentatoarea Știrilor Kanal D

Cumpăratul compulsiv de Black Friday vine la pachet cu retururi

„Am și returnat, da. O comandă, din cele multe pe care le-am făcut. Undeva la 500 de lei, ce am returnat”, a spus un cumpărător.
Acest caz nu este unul singular. Unul dintre cele mai mari magazine de fashion din România s-a trezit cu peste 150.000 de retururi după Black Friday, adică 30% din comenzi. După ce mulți și-au consumat bugetul pe reduceri, oamenii și-au dat seama că nu tot ce au cumpărat la ofertă li se potrivește, ori au rămas cu soldul pe zero. Așa că acum trimit coletele înapoi. În topul produselor returnate se numără hainele, încălțămintea și electronicele.
„Printre produsele care sunt cele mai returnate, să zic, sunt produsele de dimensiune mică, telefoane, televizoare, electrocasnice mici”, a spus Daniel Apostol, director magazin.

Citește și: VIDEO- Amenzi pentru păcălelile de Black Friday. Un magazin din Cluj a fost amendat cu 40.000 de lei

Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro

Citeste si: „Blonda lui Putin” s-a supărat pe o ziaristă și a trimis securitatea la ea, după ce i-a pus o întrebare: Nu discut viața mea personală- antena3.ro

Citeste si: Un brașovean a adunat zeci de mașini scoase din uz pe un câmp. Ce au descoperit polițiștii că facea de fapt- wowbiz.ro

În spatele volumului mare de retururi stă și o altă explicație. Oamenii cumpără adesea din impuls, fără să se gândească dacă au într-adevăr nevoie de acele produse, spun specialiștii.
„Shopping-ul compulsiv este, din păcate, generat de prețul mai scăzut și nu de valoarea sau utilitatea produsului cumpărat și nu ne gândim nici măcar la câți oameni punem la muncă, la curieri sau pe drumuri pentru lipsa corectă

a noastră de decizie”, a explicat Alexandru Pleșea, sociolog.
O recunosc și clienții.
„Mai cu seamă când sunt reducerile astea, toată lumea: <<hai să cumpărăm>>. Indiferent că ne trebuie, că nu ne trebuie, oare o fi mărimea potrivită? Adică, e goana asta: <<uuu, reducere, gata>>”, a spus un alt cumpărător.
Cei care exagerează cu comenzile returnate ar putea fi sancționați, spun comercianții. Plata ramburs ar putea fi interzisă, dar sunt și alte măsuri.
„În momentul în care clientul alege plata la livrare, în momentul în care curierul îți predă comanda, se va adăuga o taxă de 5-10 lei în plus la suma totală a comenzii. Valabil strict pentru plata ramburs, în momentul în care îți vine coletul acasă”, a explicat Dragoș Săpunăroaia, reprezentant magazin.
În acest an, aproape trei milioane de produse au fost comandate de Black Friday, iar cel mai mare retailer online de la noi din țară a avut vânzări de peste 730 de milioane de lei, un record față de anii precedenți.

Citeste si: Veste excelentă pentru femeile din țara noastră! Cine poate ieși mai rapid la pensie- kfetele.ro

Citeste si: Momentul tragic în care o tânără influenceriță de 24 de ani și-a pierdut viața sub privirile îngrozite ale prietenei sale- radioimpuls.ro

Citeste si: Femeie din Târgu Jiu, care abia se deplasează pe picioare cu un cadru, filmată în timp ce se urcă la volan și conduce- antena3.ro


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro: