"Scumpirile au născut un nou trend, cheapflation. Formula magică prin care producătorii pot avea profit într-o perioadă în care costurile au explodat. Este fenomenul în care furnizorii umblă la rețetele produselor și schimbă unele dintre ingrediente cu altele mai ieftine. Cu toate astea, produsul la raft este chiar mai scump", a transmis Cristian Sabbagh.

Produse mai proaste, dar mai scumpe

Asta este concluzia multora în ultima perioadă.

Alimentele pe care le cumpără de ani buni par că și-au schimbat brusc gustul.

"La brânzeturi s-a schimbat gustul!", a spus un român.

"- S-a schimbat rețeta.
- După ce v-ați dat seama?
- După compoziție! Nu mai arată cum arăta miezul înainte la o pâine!", a spus un român.

Comercianții din țara noastră au observat că produsele de la raft au început să fie diferite.

"Chiar azi am primit o ofertă cu produse lactate care au și denumirea ușor schimbată. Nu e smântână, e specialitate cu smântână. tocmai pentru că proteina animală a fost înlocuită cu proteina vegetală", a declarat Feliciu Paraschiv, reprezentant magazin.

Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro

Citeste si: Femeie din Târgu Jiu, care abia se deplasează pe picioare cu un cadru, filmată în timp ce se urcă la volan și conduce- antena3.ro

Citeste si: Un brașovean a adunat zeci de mașini scoase din uz pe un câmp. Ce au descoperit polițiștii că facea de fapt- wowbiz.ro

Calitatea alimentelor e din ce în ce mai proastă, arată o analiză a ONG ului Foodwatch. În Franța, organizația a analizat etichetele mai multor alimente. La dulciuri, de pildă, au descoperit că producătorii au înlocuit uleiul de floarea soarelui cu cel de palmier ca să facă economie.

În cazul mezelurilor sau al conservelor cu pește, a fost folosită o cantitate mai mică de carne. Dar să nu credeți că prețurile au scăzut, din contră.

Acest fenomen a primit un nume din partea specialiștilor, cheapflation. Adică schimbarea ingredientelor din rețetă cu unele mai ieftine și scumpirea produsului finit. Trendul nu se oprește doar la alimente, se întinde chiar și la produsele de uz casnic, precum săpun sau detergent.

Valul de scumpiri de anul trecut a declanșat mai multe fenomene. Pe lângă cheapflation, a mai apărut shrinkflation- metoda prin care producătorii au scăzut gramajele, dar au păstrat prețul.

Citește și: VIDEO- Buncăr de război, la preț uriaș! Suma colosală pe care trebuie s-o scoată din buzunare cei care vor să se simtă în siguranță în caz de război


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro: