VIDEO Haos în aeroporturi! Turiștii s-au confruntat cu întârzieri enorme și zboruri anulate: „Groaznic!”
Cu chipurile obosite de atâta așteptare, unii oameni efectiv au adormit în aeroport.
„Vacanțe de coșmar pentru românii care pleacă în străinătate. În această perioadă aeroporturile sunt pline de zboruri întârziate sau mai rău, anulate. Orele de așteptare chinuitoare îi fac pe pasageri să doarmă și să mănânce pe unde apucă, în speranța că vor ajunge totuși la destinație”, a spus Christian Sabbagh.
„După două ore ne-au urcat în avion, încă două ore am stat acolo. Ne-a dat jos, pe urmă ne-au ținut ce ne-au ținut”, „Doar luna asta am avut trei întârzieri”,
Citește și: VIDEO Întârzieri și căldură în Aeroportul din Otopeni! Cum au reacționat oamenii?
Cu chipurile obosite de atâta așteptare, unii oameni efectiv au adormit în aeroport. S-a întâmplat pe aeroportul Henri Coandă din Otopeni, cel mai mare din țară. Cu haos s-au confruntat pasagerii care aveau zboruri cu operatorul low cost WIZZ Air. În cel mai fericit caz, unii au aflat că au întârziere de câteva ore, alții însă s-au trezit în cel mai negru scenariu, cu zborul anulat.
„Aveam zborul la ora 20:45. La ora 20:30 am fost anunțați pe tabelă că are zborul 4 ore întârziere, că urmează să plecăm la 23:55, iar undeva pe la ora 23:00, tot așa, pe tabelă, fără să fie niciun anunț, am văzut că zborul s-a anulat pur și simplu. Din nou fără nicio explicație”, a povestit a povestit Anca Ciota, prezentator Kanal D.
Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro
De un coșmar generalizat au avut parte și zeci de pasageri care au rămas blocați pe aeroportul din Bruxelles după ce zborul Wizzair spre Cluj a fost anulat. După amânări, călătoria le-a fost reprogramată de trei ori.
Unii au stat blocați în aeroport 40 fără apă, mâncare și mulți au dormit pe jos. Abia astăzi, după ora 12:00, au aterizat la Cluj: „Groaznic! Aproape de nesuportat. Nu a venit nimeni să ne informeze ce se întâmplă.”O altă cursă care trebuia să zboare azi noapte din Valencia spre Timișoara a fost anulată. 25 de români au rămas acolo fără nicio explicație. Oamenii au stat ore în șir în holul hotelului, cu bagajele după ei. Compania aeriană Wizzair a comunicat că problemele au fost cauzate de vremea nefavorabilă din Europa. Din acest motiv controlul traficului aerian de pe continent a fost dat peste cap, spun reprezentanții operatorului low cost. Compania își cere scuze și solicită măsuri imediate pentru rezolvarea situației, însă nu ar fi vorba doar despre acest aspect: „A fost nevoie ca toate aeronavele să fie introduse într-o schemă de rechemare în service, cum se face și în industria automobilelor, pentru a fi verificate aceste motoare. S-a descoperit un defect la o pudră fină de metal.”
Iar după ce mii de pasageri au așteptat ore în șir pentru a se îmbarca în avioanele companiei, azi un avion care venea de la Londra a ratat aterizarea pe aeroportul din Brașov. Pe rețelele de socializare au apărut imagini cu aeronava care încearcă să aterizeze, însă ratează prima încercare și piloții sunt nevoiți să ridice avionul.
Aterizarea le-a reușit din a doua încercare. Operatorul aerian nu are cum să răspundă legal pentru că nu are sediu în România, dar scandalul zborurilor anulate sau întârziate ajunge și în Parlamentul European.„Voi provoca o dezbatere în Parlamentul European cu privire la aceste aspecte legate de compania Wizz Air și legat de ceea ce se întâmplă cu zborurile în general”, spune Daniel Buda, europarlamentar.
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
Situația, într-adevăr, este generalizată pe întreg continentul, unde cele mai mari aeroporturi sunt afectate de un val de anulări și întârzieri ale zborurilor operate de diferite companii. Mulți pasageri însă nu știu că au drepturi și că pot primi compensații pentru aceste situații. Întârzierea trebuie să fie de minimum trei ore calculată la aterizare: „250 de euro este compensația pentru călătorii de până la o mie cinci sute de kilometri. E vorba despre distanță, deci ruta calculată în linie dreaptă între 1500 și 3500 de km este vorba despre 400 de euro de persoană și atunci când discutăm de distanțe de peste 3500 de kilometri, în afara Uniunii Europene este vorba despre 600 de euro de pasager.”
Specialiștii spun că valul de întârzieri și anulări este de așteptat să se întindă pe parcursul întregii veri.
Citește și: Ce se întâmplă dacă bem apă în timpul mesei? Specialiștii explică dacă e bine sau nu să avem acest obicei