Transfăgărășanul, unul dintre cele mai spectaculoase drumuri montane din lume, este o adevărată capodoperă a ingineriei. Construit în perioada regimului comunist, acest drum a fost realizat cu scop strategic, dar a devenit rapid o atracție turistică de top, atât pentru români, cât și pentru vizitatori din întreaga lume.

În cât timp a fost construit Transfăgărășanul

Transfăgărășanul a fost construit într-un timp record, având în vedere dificultățile geografice și tehnice ale terenului montan.

Construcția acestui drum impresionant a început în anul 1970, la ordinul lui Nicolae Ceaușescu, și a fost finalizată oficial în 1974, deci a durat aproximativ 4 ani.

Motivul principal pentru care s-a dorit ridicarea acestui drum a fost strategic: să ofere o rută rapidă și sigură între Muntenia și Transilvania, mai ales în caz de urgență militară. Proiectul a fost o adevărată provocare pentru constructori, care au trebuit să taie stânci și să construiască viaducte, tunele și poduri pe unele dintre cele mai abrupte și inaccesibile porțiuni ale Carpaților Meridionali.

Construcția s-a realizat cu mari eforturi, implicând aproximativ 6.000 de soldați și muncitori, dintre care mulți au fost puși în fața unor pericole enorme. Din păcate, se estimează că în jur de 40 de muncitori și-au pierdut viața în timpul lucrărilor, din cauza condițiilor extrem de dure și a accidentelor. În ciuda acestor sacrificii, Transfăgărășanul a fost finalizat cu succes și a devenit rapid unul dintre cele mai emblematice drumuri din România.

Unde începe Transfăgărășanul

Transfăgărășanul, cunoscut oficial ca DN7C, traversează Munții Făgăraș, cel mai înalt lanț muntos din România, și leagă regiunea Muntenia de Transilvania. Drumul începe în localitatea Bascov, situată lângă Pitești, județul Argeș, și se întinde pe o distanță de aproximativ 151 de kilometri până la Cârțișoara, un sat din județul Sibiu, pe partea transilvăneană a muntelui.

Așa-numitul punct culminant al drumului este în apropierea Lacului Bâlea, la o altitudine de 2.042

de metri, ceea ce face ca Transfăgărășanul să fie al doilea cel mai înalt drum din România, după Transalpina. De-a lungul traseului, vei întâlni numeroase serpentine, viaducte și poduri, oferind panorame spectaculoase ale munților și văilor. Drumul este deschis în general din iunie până în octombrie, deoarece în sezonul rece este acoperit de zăpezi grele și devine impracticabil.

Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro

Citeste si: Piesă aniversară GRATIS. 185 de ani de la nașterea regelui Carol I al României: Povestea unui monarh legendar în aniversarea a 185-a a nașterii sale- casademonede.ro

Citeste si: Război între Iran și Israel. Israelienii sunt apărați de Marea Britanie și Statele Unite. Joe Biden: ”Atacul a eșuat”- wowbiz.ro

Transfăgărășan

Transfăgărășan

[Sursa foto: Profimedia]

Citește și: VIDEO România, luată prin surprindere de ninsori. Furtuni devastatoare, anunțate, au fost înlocuite de ger și fulgi de zăpadă

Lucruri interesante despre Transfăgărășan, unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din lume

Transfăgărășanul nu este doar un drum montan obișnuit. Iată câteva lucruri interesante care contribuie la faima acestui traseu fabulos:

Denumit „Drumul printre nori”

Datorită altitudinii și a peisajelor amețitoare, Transfăgărășanul a primit numele poetic de „Drumul printre nori”. Mulți turiști mărturisesc că unele porțiuni ale traseului par să te ducă direct printre culmile norilor, oferind priveliști incredibile asupra munților înconjurați de aburi și ceață.

Popularizat de emisiunea Top Gear

Transfăgărășanul a devenit cunoscut la nivel internațional după ce echipa celebrului show auto britanic Top Gear l-a numit „cel mai spectaculos drum din lume” într-un episod din 2009. De atunci, a devenit o destinație de neratat pentru pasionații de mașini și motociclete, dar și pentru turiștii dornici de aventură.

Citește și: 4 obiective turistice de pe Transfăgărășan. Ce merită să vezi dacă ajungi aici

Citeste si: Ce mesaj a postat Medana Oprea pe rețelele de socializare: "La fel este și situația lui Alin Oprea. Cine știe oare câte se află în spatele acestui munte de talent?"- kfetele.ro

Citeste si: Irina Loghin reacționează dur la zvonurile cu privire moartea Mariei Ciobanu: ”Unii deja m-au pus în coșciug”- radioimpuls.ro

Citeste si: Piesă aniversară GRATIS. 185 de ani de la nașterea regelui Carol I al României: Povestea unui monarh legendar în aniversarea a 185-a a nașterii sale- casademonede.ro

Citește și: 4 obiective turistice de pe Transfăgărășan. Ce merită să vezi dacă ajungi aici

Tunelul Bâlea – cel mai lung tunel rutier din România

O altă caracteristică impresionantă a Transfăgărășanului este Tunelul Bâlea, care trece pe sub vârful Paltinul, la o altitudine de peste 2.000 de metri. Tunelul are o lungime de 884 de metri, fiind cel mai lung tunel rutier din România. Este un loc emblematic al drumului, oferind o trecere dramatică între versanții nordici și sudici ai Munților Făgăraș.

Atracții turistice

Pe lângă experiența în sine a condusului pe Transfăgărășan, există numeroase puncte de atracție pe traseu. Printre cele mai cunoscute se numără:

Cascada Bâlea, una dintre cele mai înalte și spectaculoase cascade din România;
Lacul Vidraru și Barajul Vidraru, o realizare inginerească de excepție, înconjurat de peisaje montane impresionante;
Cetatea Poenari, o fortăreață medievală legată de legendele lui Vlad Țepeș (Dracula), situată pe un vârf de munte care oferă vederi spectaculoase asupra văii Argeșului.

Provocări pentru șoferi

Cu serpentinele sale abrupte și curbele strânse, Transfăgărășanul este o provocare chiar și pentru cei mai experimentați șoferi. Drumul este format din 27 de viaducte și curbe periculoase, care necesită o atenție sporită și abilități deosebite de conducere. Cu toate acestea, peisajele incredibile fac ca orice efort să merite din plin.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si