Regulamentul RefuelEU Aviation impune utilizarea SAF, un combustibil produs din materii prime regenerabile, într-un procent de 2% începând cu 2025, cu un parcurs de creștere până la 70% până în 2050.

În acest context, TAROM și OMV Petrom au anunțat semnarea unui contract pentru furnizarea de combustibil sustenabil pentru aviație (SAF- Sustainable Aviation Fuel).

Începând cu 1 ianuarie 2025, OMV Petrom va furniza TAROM combustibil SAF pe patru aeroporturi-cheie din România: Aeroportul Internațional Henri Coandă București, Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj, Aeroportul Internațional Traian Vuia Timișoara și Aeroportul Internațional Iași.

Acest parteneriat are scopul de a sprijini eforturile companiei aeriene de a reduce emisiile de carbon și de a contribui la tranziția către aviația ecologică.

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Soldații nord-coreeni trimiși în Rusia au dat de internetul nelimitat și nu se mai desprind de filmele pentru adulți- antena3.ro

Citeste si: Dorința lui Putin ca să pună capăt războiului din Ucraina. Nici nu se gândește la pace până nu este îndeplinită- wowbiz.ro

Costin Iordache, Director General TAROM: „Ne aflăm într-un moment în care sustenabilitatea devine un factor central pentru întreaga industrie aeriană, odată cu aplicarea cerințelor de utilizare SAF din 2025. Ne bucurăm să fim printre companiile din fruntea acestui demers, cu sprijinul OMV Petrom. Accelerarea utilizării combustibililor durabili pentru aviație este esențială dacă dorim să îndeplinim obiectivele de mediu stabilite pentru 2030, iar introducerea SAF pentru flota TAROM reprezintă angajamentul nostru ferm față de respectarea obiectivelor europene”.

Regulamentul RefuelEU Aviation devine obligatoriu din 2025

Regulamentul RefuelEU Aviation devine obligatoriu din 2025

[Sursa foto: PixaBay]

Citește și: VIDEO TAROM strânge cureaua. Perioadă dificilă, decizii drastice

Ce este SAF-ul?

SAF, un combustibil produs din materii prime regenerabile, este o soluție importantă pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră generate de aviație. Pe parcursul întregului său ciclu de viață, SAF poate reduce emisiile de carbon cu peste 80% comparativ cu kerosenul convențional.

Acest combustibil se încadrează în inițiativa „Fit for 55” a Uniunii Europene și este reglementat prin Regulamentul RefuelEU Aviation, care impune utilizarea SAF într-o proporție de 2% începând cu 2025, cu un parcurs de creștere până la 70% până în 2050.

Radu Căprău, membru al Directoratului OMV Petrom, responsabil pentru activitatea de Rafinare și Marketing a afirmat: „Suntem încântați să continuăm parteneriatul cu TAROM, un parteneriat de tradiție între două importante companii românești. Acesta întărește relația noastră de afaceri și subliniază angajamentul nostru față de sustenabilitatea transportului. OMV Petrom este angajată în aplicarea normelor europene și atingerea țintelor pentru un viitor mai sustenabil. Ca parte a Strategiei 2030, planificăm cea mai mare investiție în decarbonarea transportului din România, de peste 1 miliard de euro, inclusiv prin dezvoltarea de combustibili regenerabili. Anul acesta, am luat decizia finala de investiție pentru construcția, la rafinăria Petrobrazi, a unei capacități de producție de 250 mii tone/an de biodiesel și SAF, care este așteptată să intre în producție în 2028”.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si