UPDATE

Părinții tinerei ucise în accidentul din parcarea mall-ului au oferit în exclusivitate declarații pentru Știrile Kanal D. Ce au spus părinții îndurerați despre tragedia petrecută anul trecut și rezultatul expertizei accidentului puteți citi aici.

 

Experții au constatat că moartea tinerei ar fi putut fi evitată dacă șoferul inculpat s-ar fi oprit când a lovit celelalte autoturisme din parcare. 

Șoferul avea o viteză de 11 ori mai mare decât maximul admis

La începutul lunii aprilie anul trecut, un accident grav a avut loc în parcarea mall-ului Afi din Capitală, când un SUV marca Volkswagen a intrat cu viteză în lateralul unui Ford care încerca să iasă din parcare. Antonia-Ioana Ivanciu, în vârstă de 29 de ani, se afla pe locul din dreapta al mașinii lovite, în timp ce soțul ei se afla la volan.

Citește și: „Cât de mare să fie amenda pentru o asemenea nesimțire?” Un șofer a enervat pe toată lumea după ce și-a parcat camionul pe trotuarul din fața unui mall din București

Mașina a fost izbită puternic din lateral de mașina de teren. Șoferul vinovat era un preot din județul Teleorman, care lovise, cu câteva secunde înainte, și alte trei mașini din parcare.

Antonia a murit la trei săptămâni de la accident, pe 24 aprilie 2022, în ziua de Paști.

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Citește și: Familia tinerei carea a murit după accidentul din parcarea unui mall din Capitală rupe tăcerea. Fata s-a stins din viață după 22 de zile de suferință

În imaginile de atunci, se poate observa cum autoturismul lovește inițial o altă mașină, accelerează nefiresc și lovește cu putere Fordul care este proiectat într-un alt autoturism parcat.  

În urma primei expertize, s-a stabilit viteza pe care o avea SUV-ul care a provocat accidentul: 55 de kilometri la oră, adică de 11 ori mai mult decât maximumul admis în parcare, 5 km/h.

Conform rezultatelor expertizei, șoferul care a produs accidentul „a comutat voluntar maneta cutiei de viteze automate în poziția D, drive, mers înainte, și a accelerat din nou spre maxim”.  Asta după ce șoferul deja accelerase și când a lovit, cu spatele, celelalte mașini.

Bărbatul este acuzat de ucidere din culpă

În expertiză se arată și că preotul din Teleorman nu a frânat deloc. Viteza medie în momentele dinaintea accidentului a fost 50-51 de kilometri pe oră, iar în momentul impactului a fost de 55 km/h.

Expertul care a analizat datele accidentului atrage atenția că tragedia nu ar fi avut loc dacă șoferul s-ar fi oprit când lovise celelalte mașini.  

Citește și: Noi detalii în cazul accidentului rutier de la Petroșani în care șase copii au fost răniți. Unul dintre ei a murit

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

Pentru că modul în care se petrece accidentul este total nefiresc, au fost solicitați și reprezentanții producătorului autoturismului Volkswagen Tiguan. Aceștia au explicat că sistemul de operare front assist și sistemele de siguranță față/spate nu intră în funcțiune sau se dezactivează atunci când șoferul apasă pedala de accelerație la maximum, 100%.

Citește și: Percheziții de ultim moment: sunt vizate persoane acuzate de luare de mită, dare de mită, deturnarea licitaţiilor publice, uciderea animalelor, fals material în înscrisuri oficiale şi spălarea banilor

„Lipsa declanșării automate a sistemului de frânare nu a intervenit ca urmare a existenței unei defecțiuni a autovehicului de orice fel, a sistemului de frânare sau a sistemului de frânare automată, ci ca urmare a autorizării autovehiculului, de către conducătorul acestuia, în anumiți parametri ce depășesc parametrii maximali pentru care sistemele de siguranță ale autovehicului au fost concepute, ceea ce nu a permis intervenția unei frânări automate”, au transmis reprezentanții producătorului mașinii.

Bărbatul care a provocat accidentul este urmărit penal pentru ucidere din culpă, după ce inițial a fost acuzat de omor.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si