In articol:
- Șoferul avea o viteză de 11 ori mai mare decât maximul admis
- Bărbatul este acuzat de ucidere din culpă
UPDATE
Părinții tinerei ucise în accidentul din parcarea mall-ului au oferit în exclusivitate declarații pentru Știrile Kanal D. Ce au spus părinții îndurerați despre tragedia petrecută anul trecut și rezultatul expertizei accidentului puteți citi aici.
Experții au constatat că moartea tinerei ar fi putut fi evitată dacă șoferul inculpat s-ar fi oprit când a lovit celelalte autoturisme din parcare.
Șoferul avea o viteză de 11 ori mai mare decât maximul admis
La începutul lunii aprilie anul trecut, un accident grav a avut loc în parcarea mall-ului Afi din Capitală, când un SUV marca Volkswagen a intrat cu viteză în lateralul unui Ford care încerca să iasă din parcare.
Mașina a fost izbită puternic din lateral de mașina de teren.
Antonia a murit la trei săptămâni de la accident, pe 24 aprilie 2022, în ziua de Paști.
În imaginile de atunci, se poate observa cum autoturismul lovește inițial o altă mașină, accelerează nefiresc și lovește cu putere Fordul care este proiectat într-un alt autoturism parcat.
În urma primei expertize, s-a stabilit viteza pe care o avea SUV-ul care a provocat accidentul: 55 de kilometri la oră, adică de 11 ori mai mult decât maximumul admis în parcare, 5 km/h.
Conform rezultatelor expertizei, șoferul care a produs accidentul „a comutat voluntar maneta cutiei de viteze automate în poziția D, drive, mers înainte, și a accelerat din nou spre maxim”. Asta după ce șoferul deja accelerase și când a lovit, cu spatele, celelalte mașini.
Bărbatul este acuzat de ucidere din culpă
În expertiză se arată și că preotul din Teleorman nu a frânat deloc. Viteza medie în momentele dinaintea accidentului a fost 50-51 de kilometri pe oră, iar în momentul impactului a fost de 55 km/h.
Expertul care a analizat datele accidentului atrage atenția că tragedia nu ar fi avut loc dacă șoferul s-ar fi oprit când lovise celelalte mașini.
Pentru că modul în care se petrece accidentul este total nefiresc, au fost solicitați și reprezentanții producătorului autoturismului Volkswagen Tiguan. Aceștia au explicat că sistemul de operare front assist și sistemele de siguranță față/spate nu intră în funcțiune sau se dezactivează atunci când șoferul apasă pedala de accelerație la maximum, 100%.
„Lipsa declanșării automate a sistemului de frânare nu a intervenit ca urmare a existenței unei defecțiuni a autovehicului de orice fel, a sistemului de frânare sau a sistemului de frânare automată, ci ca urmare a autorizării autovehiculului, de către conducătorul acestuia, în anumiți parametri ce depășesc parametrii maximali pentru care sistemele de siguranță ale autovehicului au fost concepute, ceea ce nu a permis intervenția unei frânări automate”, au transmis reprezentanții producătorului mașinii.
Bărbatul care a provocat accidentul este urmărit penal pentru ucidere din culpă, după ce inițial a fost acuzat de omor.