Close sidebar
Close sidebar

Riscuri extrem de mari de incendiu la metroul din Bucuresti. La Republica oamenii ar arde de vii pentru ca nu ar avea pe unde sa iasa

Probleme extrem de mari si riscuri enrome la care se ecxpun cei peste 600 de mii de oameni care circula zilnic cu metroul bucurestean. Conform celor de la ISU, nicio statie, tunel sau depou nu au autorizatie pentru protectia la incendiu.

C.I.P.,


DISTRIBUIE
acest articol

Neregulile sunt tot mai mari de la an la an si ISU spune ca nici macar o statie, nici macar cele facute in ultimii ani, nu au emisa autorizatie de securitate la incendiu. Desi legea obliga ca toate constructiile factue dupa 1998 trebuie sa aiba aviz pentru incendiu, in Bucuresti exista 10 statii de metrou care nu detin aceasta autorizatie si, teoretic, nu ar trebui sa functioneze.

In unele statii hidrantii sunt incuiati cu geamuri din material imposibil de spart fara un ciocan care nu este existent la fata locului, altele nu au usi de evacuare, asa cum este statia Republica, acolo unde, daca s-ar produce un incendiu, oamenii nu ar avea pe unde sa iasa.

In statiile vechi, hidrantii sunt greu de gasit, pititi sub scari, butoanele de alarma sun rare si incuiate sau acoperite cu un material dur, imposibil de spart. "Ne putem confrunta cu o situatie in care sa avem mii de calatori aflati intr-o garnitura care, sa presupunem, ramane blocata in interiorul tunelului.
Discutam despre degajarea intensa de fum ce poate genera vizibilitate scazuta si panica in randul calatorilor. Acest lucru ingreuneaza si interventia noastra. In momentul de fata sunt identificate 6-7 riscuri majore care se pot produce la metrou", a declarat Daniel Vasile, capitan ISU Bucuresti-Ilfov.

Metrorex a fost amendata cu 8.000 de lei pentru nerespectarea unor reguli si, potrivit unor surse, Metrorex a contestat in instanta procesul verbal.

Asta este reactia Metrorex la acuzele aduse de cei de la ISU.


S.C. Metrorex S.A. are in vedere respectarea legislatiei in vigoare privind functionarea si siguranta metroului. Facem precizarea ca majoritatea statiilor de metrou au fost construite si puse in functiune etapizat inainte de anul 1990, perioada in care nu era necesar aviz ISU, acestea fiind executate conform Normelor de proiectare avizate la nivelul republican de la acea data. Respectand cerintele aplicabile inainte de anii 1990, Metrorex detine la momentul actual un numar de 31 de autorizatii si 4 avize PSI pentru tot atatea statii de metrou.
Din cele 10 statii de metrou construite dupa 1998, sunt autorizate PSI 4 statii, iar pentru celelelte 6, la acest moment Metrorex lucreaza la elaborarea documentatiei de achizitie a serviciilor privind expertizarea si proiectarea lucrarilor ce vor fi identificate a se realiza ulterior. De asemenea, Metrorex are in vedere pregatirea documentatiei privind expertizarea tuturor statiilor de metrou, etapizat, pe loturi, in functie de sursele de finantare alocate de la bugetul de stat.


2. De la inceputul anului si pana in prezent Metrorex a implementat o serie de masuri pentru asigurarea sigurantei calatorilor.Va prezentam cateva dintre aceste masuri:

- au fost verificate, remediate si asigurate toate tablourile electrice si marcate prin indicatoare;
- a fost verificata si asigurata functionarea iluminatului normal si de siguranta, cat si asigurarea iluminatului permanent pentru caile de evacuare;
- iluminatul de siguranta pentru marcarea cailor de evacuare functioneaza in regim permanent, nefiind conditionat de functionarea iluminatului normal;
- pentru evacuarea rapida si in siguranta a calatorilor, in caz de o eventuala situatie de urgenta, usile de acces (evacuare) ale statiilor au fost si sunt in stare de functionare si sunt asigurate (prin sistemele de zavorare proprii) pe pozitia deschis, pe timpul programului cu publicul, in vederea mentinerii libere si in stare de utilizare, a cailor de acces si evacuare a fluxurilor de calatori din metrou;
- s-au verificat si reechipat hidrantii interiori de incendiu existenti in fiecare statie de metrou;
- s-au verificat si avizat toate planurile de interventie pentru toate statiile si depourile metroului.
Modul de actionare al personalului Metrorex in caz de situatii de urgenta este reglementat la nivelul societatii.
Exista Norme de prevenire si stingere a incendiilor, de dotare cu mijloace tehnice PSI si salvare a persoanelor, norme aprobate de MAI-IGSU cu aviz nr. 2/2005.
Exista, de asemenea, Reglementari specifice referitoare la modul de actiune a personalului Metrorex in cazul depistarii, in statiile sau trenurile de metrou, a unor obiecte/colete abandonate, care ar putea fi „dizpozitiv exploziv improvizat". Aceste reglementari specifice se aplica si in cazul sesizarii unor persoane suspecte care ar putea fi „bombe umane".
In situatii de avarii tehnice deosebite, inclusiv inceput de incendiu sau avarii tehnice cu degajare de fum, gaze toxice si temperaturi ridicate, situatii in care trenul nu isi mai poate continua mersul si nici nu se poate inapoia in statia din care a plecat, personalul de conducere a trenului de metrou, cu ajutorul Dispeceratului Central care este coordonatorul actiunii si prin intermediul echipelor de Salvatori Metrou, asigura debarcarea si evacuarea prin tunel pana la cea mai apropiata statie, in siguranta a calatorilor. in acest sens, conductorii de metrou sunt instruiti si verificati de catre personal autorizat AFER, iar Salvatorii Metroului sunt instruiti, evaluati de catre INSMEX Petrosani.
Exista protocoale cu institutiile specializate, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta, Brigada Antitero, Jandarmeria Romana, Politia si Pompierii Militari, autorizate pentru a interveni in caz de situatii de urgenta.

3. Din sistemele de protectie civila Metrorex fac parte instalatiile de ventilatie generala si tehnologica, ce sunt in functiune si pentru care Metrorex asigura revizii si reparatii, mai mult, unele se regasesc in proiectele de modernizare a metroului (exemplu: Modernizarea instalatiilor de ventilatie pe tronsonul Petrache Poenaru- Timpuri Noi, lucrare ce se va finaliza in august 2016), altele se regasesc in proiectele de viitor („imbunatatirea serviciilor de transport public cu calatori cu metroul pe Magistrala 2. Berceni – Pipera").
De asemenea, din sistemele de protectie civila fac parte si puturile de mare adancime care alimenteaza cu apa toate instalatiile din metrou, instalatii la care Metrorex asigura permanent lucrari de intretinere si reparatii, dar si denisipari si analize de laborator."

Citeste si: Iasmina este adolescenta din Iași, care și-ar fi pus capăt zilelor după o ceartă cu părinții. Verișorul tinerei face declarații cutremurătoare: „A fost pedepsită”- kanald.ro

Citeste si: Andreea Nechita, fiica unui cunoscut dezvoltator imobiliar din Iași, a murit subit la doar 22 de ani! Tânăra a fost găsită fără suflare în locuința familiei sale. Cei care au cunoscut-o sunt în stare de șoc- wowbiz.ro

Citeste si: O femeie și-a drogat fetița de un an ca să câștige mai mulți urmăritori pe TikTok. Fetița a fost operată degeaba pe creier de două ori- antena3.ro

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI