Potrivit expunerii de motive a proiectului de lege, numărul șoferilor profesioniști a scăzut în toată Europa în ultimii ani, iar studiile pentru perioada următoare arată că majoritatea șoferilor se apropie de vârstă pensionarii. În aceste condiții, conducătorii auto profesioniști din România vor fi atrași să lucreze în Occident, pe salarii mai mari.

Citeste si: Inundațiile fac prăpăd în România. Căi ferate inundate și trenuri blocate

Citeste si: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul- catena.ro

Citeste si: Antonia s-a trezit cu un mesaj de la fiul lui Ștefan Bănică Jr. după ce a publicat o fotografie provocatoare pe internet. Ce replică i-a dat lui Radu Bănică când a văzut reacția pe care a avut-o?- wowbiz.ro

Deficitul de șoferi profesioniști care transportă marfă sau călători a fost semnalat și în România, specialiștii în industrie spunând că lipsesc aproximativ 45.000 de șoferi de camion și autobuz.

În aceste condiții, la nivelul Uniunii Europene se pot identifica deja diferite facilități acordate șoferilor profesioniști sau familiilor acestora și acest lucru ar trebui făcut și în România.

Cum pot beneficia de facilități șoferii profesioniști

Citeste si: Decizia bombă care ar putea salva Europa după coronavirus

Proiectul de lege prevede că, de la dată intrării în vigoare a legii și până la 31 decembrie 2028, persoanele fizice angajate că și conducători auto la firmele de transport de marfă și de călători să aibă un salariu minim de 3.000 de lei și să beneficieze de facilități fiscale similare celor valabile pentru angajații din domeniul construcțiilor – scutire de la impozitul pe venit, precum și de la plata contribuției de asigurări sociale de sănătate, fiind însă considerați asigurați în sistemul public.

La fel că în construcții, pentru a beneficia de facilitate, angajatorii trebuie să realizeze cel puțîn 80% din cifra de afaceri totală din transporturi.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si