In articol:
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a lansat în procedură de transparenţă decizională un ordin comun pentru aprobarea reglementării tehnice „Ghid tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere- S.A.”.
Ce este "sistemul 2+1" benzi de circulație
Acest sistem de amenajare a drumurilor presupune ca banda centrală să fie utilizată ca bandă de depășire alternativă pentru fiecare direcție, în scopul reducerii riscului de producere a coliziunilor frontale și laterale între vehicule.
Unde funcționează deja sistemul 2+1 în România
Sistemul de circulație 2+1 a fost implementat sub forma unui proiect pilot pe DN 2 km 30+200 – 40+200, "iar rezultatele în ceea ce privește eficiența pentru creșterea siguranței rutiere sunt încurajatoare", se spune în proiectul de act normativ.
Actul normativ se aplică drumurilor cu platformă cuprinsă între 12 – 14 metri, cu 2 benzi de circulație și acostament consolidat.
Presa locală a scris de-a lungul anilor că Drumul Național DN2 (E85) este unul dintre cele mai periculoase din țară.
Numărul mare de accidente mortale este generat mai ales din cauza faptului că, deși șoseaua are doar o bandă pe sens, mulți șoferi folosesc neregulamentar acostamentul mai larg drept banda 1, vitezele practicate sunt mari
De câțiva ani a existat o presiune din partea societății civile pentru a spori siguranța pe actualul DN2 și implementarea unui sistem de circulație 2+1 alternativ. Primul astfel de tronson-test a avut doar 9 kilometri.
În sistemul 2+1, sensurile de circulație nu sunt separate fizic printr-un parapete, ci prin spațiu liber lat de un metru.
Este de văzut dacă acest sistem va putea fi funcțional și va reduce numărul de accidente, atât pe E85, cât și pe alte șosele din țară.