Schimbări majore din luna mai! Ce trebuie să știe proprietarii de mașini?
Începând cu data de 1 mai vor intra în vigoare noi reglementări pentru vehiculele cu benzină sau motorină! Impactul va fi unul mare, mai ales dacă ne dorim să vindem mașinile.
Comercianții cu amănuntul vor fi acum obligați să afișeze o etichetă privind consumul de combustibil și emisii pe vehiculele noi.
Această etichetă trebuie atașată direct vehiculului expus în reprezentanța auto sau conținutul acestuia trebuie precizat inclusiv la achiziționarea prin internet. Astfel, în funcție de niște marcaje cumpărătorul va afla cât de mult CO2 emite vehiculul în comparație cu alte vehicule.
De asemenea, etichetele vor fi valabile și pentru mașinile electrice și hibride. Pe acestea vor fi trecute costurile anuale de energie dacă cumpărătorul conduce 15.000 de kilometri pe an și cuantumul taxei rutiere pentru noul vehicul.
Noile măsuri vin astfel în ajutorul consumatorilor, astfel încât ei să aleagă vehicule mai ecologice, informează Echo24.de.
De menționat este faptul că aceste reglementări sunt impuse de Uniunea Europeană, care dorește să înăsprească standardele. În prezent, specialiștii vor să introducă pe piață o mașină electrică care să fie disponibilă pentru toată lumea, iar unele modele vor fi deja gata pentru precomandă.
Vânzările de maşini electrice (BEV) au crescut, anul trecut, la nivel european, cu 28%. Cnstructorii de automobile nu au reuşit să livreze pe piaţă modele accesibile, potrivit unei analize realizată de organizaţia Transport&Environment (T&E), citată de Asociaţia 2Celsius.
"Stagnarea obiectivelor privind emisiile de CO2 ale automobilelor până în 2025 impuse de regulamentul privind emisiile de CO2 pentru vehiculele premium şi mari a permis constructorilor de automobile să limiteze oferta de BEV-uri şi nu au reuşit să livreze pe piaţa UE modele accesibile, de nivel de bază, în număr mare.
Din 2018, constructorii auto au lansat doar 40 de BEV-uri mici de tip A şi B, comparativ cu 66 de BEV-uri de dimensiuni mari de tip D şi E. În prezent, impactul este deosebit de evident în ceea ce priveşte divergenţa cotei de piaţă a automobilelor compacte din segmentele B şi D mari între pieţele BEV şi ICE (Internal Combustion Engines). Segmentul compact B este responsabil pentru 37% din vânzări în 2023.
Cu toate acestea, în cazul BEV-urilor, acesta deţine mai puţin de jumătate din această cotă de piaţă (17%)", au spus autorii analizei.