Close sidebar
Close sidebar

Se scumpesc din 1 august biletele de autobuz, tramvai și metrou în București

Biletele la transportul public din Capitală se majorează începând de duminică 1 august. Noua politică tarifară a transportului în comun de suprafaţă din regiunea Bucureşti-Ilfov, corelată cu cea a Metrorex, va fi aplicată de duminică.

Razvan Ilie,

Noua politică tarifară a transportului în comun de suprafaţă din regiunea Bucureşti-Ilfov, corelată cu cea a Metrorex, va fi aplicată de la 1 august. [Sursa foto: Trafic Media]

DISTRIBUIE
acest articol


In articol:

STB SA şi Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti- Ilfov (TPBI) au semnat joi, 29 iulie, contractul de delegare de gestiune pentru serviciul de transport public de călători pe o perioadă de 10 ani, potrivit unui comunicat remis, vineri. Astfel, de la 1 august, va fi aplicată o nouă politică tarifară, iar vechile bilete cumpărate pentru transportul public din Bucureşti şi Ilfov vor fi convertite automat, conform noii oferte de mobilitate.

Citeste si: Se scumpește transportul în comun în Capitală. Cât va costa de la 1 august un bilet comun STB-Metrorex

Vechile bilete și abonamente, recunoscute de sistem

Validatoarele care funcţionează pe vehiculele tuturor celor patru operatori de transport din zona metropolitană, integrate prin Sistemul Automat de Taxare aflat în proprietatea STB SA, vor recunoaşte atât vechile titluri de călătorie, cât şi noile bilete integrate în sistem.

De exemplu, titlurile de 1,30 lei vor fi validate şi recunoscute de către Sistemul Automat de Taxare (SAT) ca fiind bilete de 3 lei (valabile 90 de minute pe toate liniile de suprafaţă).

Noua politică tarifară este corelată cu cea a Metrorex

Noua politică tarifară a transportului în comun de suprafaţă din regiunea Bucureşti-Ilfov, corelată cu cea a Metrorex, va fi aplicată de la 1 august.

Abonamentele existente, din vechea ofertă, cum sunt cel de o zi, cel de şapte zile sau cel de 15 zile, vor fi recunoscute şi convertite la abonamentul actualizat din noua ofertă tarifară, pentru aceeaşi perioadă de timp pentru care a fost achiziţionat.

Toate titlurile vechi de călătorie, cu excepţia abonamentelor pe o linie şi pe două linii, vor fi recunoscute şi vor fi valabile inclusiv pe liniile regionale.

Citeste si: Iasmina este adolescenta din Iași, care și-ar fi pus capăt zilelor după o ceartă cu părinții. Verișorul tinerei face declarații cutremurătoare: „A fost pedepsită”- kanald.ro

Citeste si: Andreea Nechita, fiica unui cunoscut dezvoltator imobiliar din Iași, a murit subit la doar 22 de ani! Tânăra a fost găsită fără suflare în locuința familiei sale. Cei care au cunoscut-o sunt în stare de șoc- wowbiz.ro

Citeste si: O femeie și-a drogat fetița de un an ca să câștige mai mulți urmăritori pe TikTok. Fetița a fost operată degeaba pe creier de două ori- antena3.ro

De exemplu, dacă un călător are un abonament urban de 72 de ore, la validarea acestuia după data de 1 august, el va beneficia de transport în cele 72 de ore, inclusiv pe liniile regionale sau expres, ceea ce vechiul abonament nu îi permitea. Singurele titluri care vor rămâne valabile exact în forma în care au fost achiziţionate vor fi abonamentele pe o linie şi cele pe două linii.

Citeste si: Cat costa un zbor turistic in spatiu. Blue Origin si Virgin Galactic sunt primele doua companii care ofera acest serviciu

Sistemul de comunicare între SAT şi sistemul de validare a călătoriilor de la metrou permite călătorilor să utilizeze un singur bilet sau abonament atât pe vehiculele de suprafaţă, cât şi la metrou, în intervalul de timp pentru care a fost achiziţionat.

Călătorii trebuie să urmărească momentul când expiră termenul pentru care au fost achiziţionate biletele iar pentru a continua deplasarea, să valideze din nou sau să cumpere un nou bilet. Toate tipurile de bilete sau abonamente care se regăsesc în noua ofertă tarifară vor putea fi încărcate pe cardul activ.

Cum poți să plătești o călătorie în București

În toate vehiculele vor fi afişate informaţii despre noua ofertă tarifară, dar şi despre felul cum pot fi cumpărate biletele sau abonamentele, respectiv de la centrele de vânzare, prin SMS sau prin intermediul aplicaţiei mobile 24Pay sau plata direct la validator cu cardul bancar contactless (posibilă în prezent la toate autobuzele noi Otokar şi Mercedes Hybrid, dar şi pe tramvaiele liniei 41 şi 1/10, cu intenţia de extindere la toate vehiculele).

Totodată, pentru cei care au un cont deschis, poate fi utilizată reîncărcarea online a cardului (accesând site-ul online.stbsa.ro). STB SA va afişa în vehicule şi la centrele de vânzare toate informaţiile de care călătorii au nevoie pentru a se familiariza cu noua ofertă tarifară.

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: O femeie și-a drogat fetița de un an ca să câștige mai mulți urmăritori pe TikTok. Fetița a fost operată degeaba pe creier de două ori- antena3.ro

Pentru a evita confuziile şi neclarităţile, în toată luna august, echipele de control ale STB SA vor desfăşura activităţi de informare şi îndrumare, acordând asistenţă călătorilor atât pentru utilizarea noilor bilete, cât şi referitor la felul în care trebuie utilizate cele cumpărate anterior. Totodată, informaţiile despre noua ofertă tarifară vor fi disponibile şi prin intermediul aplicaţiei InfoTB.

"Toate aceste eforturi sunt doar o componentă dintr-un proiect mult mai amplu al conducerii STB SA, de creştere a calităţii serviciilor oferite călătorilor, proiect care include printre altele sporirea în regim de urgenţă a parcului de vehicule dotate cu aer condiţionat şi înnoirea parcului circulant existent prin eliminarea treptată a autobuzelor cu normă de poluare Euro 3. Acum, la peste 100 de ani de existenţă, STB SA îşi propune şi va reuşi să înlăture carenţele trecutului, devenind o companie dinamică, modernă, apropiată de călător, ai cărei salariaţi depun eforturi pentru a aduce servicii de calitate, la nivel european. Aşteptăm de la călători sugestii şi propuneri de îmbunătăţire a serviciilor, dar în acelaşi timp să respecte şi eforturile noastre. Consider că de fiecare dintre noi depinde în ce condiţii călătorim", conchide Adrian Criţ, directorul general al STB SA.

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI