In articol:
Un argentinian a distribuit pe rețelele de socializare imagini cu o adevărată relicvă a automobilismului și a scris: "această comoară este de vânzare", potrivit publicației La Voz.
Care ar trebui să fie prețul mașinii? se întreabă proprietarul acestui model Renault 12 cu zero kilometri la bord.
Renault 12, paralela lui Dacia 1300, a fost un model deosebit de popular în Argentina, unde s-a produs din 1971 până în 1994, la o fabrică locală din Santa Isabel.
Cum arată strămoșul lui Dacia 1300 cu zero km la bord
Renault 12 nu are nevoie de prezentare, scrie sursa citată. Este pur și simplu o icoană și un reper pentru industria națională din Argentina.
"Nu există argentinian care să nu-l cunoască și mulți, cu siguranță, au avut unul. Și noile generații știu și despre ce e vorba, chiar dacă nu se mai fabrică de zeci de ani", titrează site-ul din Buenos Aires.
Citește și: Un pensionar a murit pe loc după ce a fost zdrobit de o vacă
Când apare un exemplar în stare bună, acesta atrage multă atenție. Mai mult, această mașină după care s-a produs Dacia 1300 are 0 km la bord.
Potrivit relatării sale, se pare că mașina a fost depozitată mulți ani într-o reprezentanță auto din sudul orașului Buenos Aires.
Modelul de Renault 12 a fost păstrat probabil de cineva care a lucrat în fabrica din Santa Isabel. Nu sunt multe exemplare cu 0 km la bord care există în Argentina.
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
Fiind atât de unic în felul său, prototipul lui Dacia 1300 nu are încă fixat un preț, portalul de știri citat nu a indicat valoarea cerută de proprietar.
În urmă cu un an, un alt exemplar de Renault 12 cu doar 72 de km la bord a fost scos la vânzare.
Istoria Renault 12 în România comunistă
În anii 1970, Renault 12 a fost mașina franțuzească cu cele mai multe exemplare fabricate în străinătate, lista țărilor cuprinzând: Australia, Africa de Sud, Argentina, Canada, Coasta de fildeș, Spania, Irlanda, Madagascar, Maroc și Portugalia.
Între 1969 și 2004, constructorul Dacia a fabricat sub licență în România la Pitești numeroase versiuni ale Renault-ului 12: berlina 1300, berlina 1310 (versiune mai luxoasa cu patru faruri față rotunde), berlina 1320 cu hatchback (începând cu 1989), coupé (începând cu 1979), break (începând cu 1973 și pick-up 1304 (începând cu 1975), sub denumirea Dacia Papuc.