Reporterii Kanal D au incercat sa afle cine e de vina pentru aceasta situatia dezastruoasa constructorii sau autoritatile. Urmeaza o ancheta facuta cu o camera ascunsa!
Receptia lotului 4 al Autostrazii A10 Sebes-Turda, in lungime de 16,3 km a fost stabilita pentru 15 februarie,potrivit reprezentantilor Asociatiei Pro Infrastructura. O echipa a stirilor Kanal D a mers sa verifice daca graficul lucrarilor este respectat.
Angajatul de la paza marturiseste ca nu a vazut pe nimeni care sa fi venit sa faca receptia. Tipic romanesc, o noua amanare.
Si chiar daca ar fi fost receptionat astazi, lotul 4 nu ar putea fi folosit fara lotul 3 al autostrazii, a carui receptie a fost amanat din nou.
Ultimul lot al autostrazii, incepe aici, in zona Decea si se termina in Turda. Nu se va putea circula pe tronsonul 4 pana cand nu va fi deschis si lotul 3.
Si uite asa, an dupa an batem toate recordurile incapacitatii. Asa am ajuns sa inregistram anul trecut, numai 41 de metri de asfalt pe zi.
Sunt 200 de kilometri la care lucrarile sunt deja incepute de ani buni, dar lucrarile treneaza. Ce spune ministrul Transporturilor?
Domnule ministru, ce autostrazi vor fi gata anul acesta? Vom avea autostrazi, vom circula pe autostrazile care vor fi receptionate. Pai si care vor fi, concret? Ne luati la misto?
Centura Bucurestiului este una dintre soselele cu cel mai mare trafic din Romania, pana cand „va fi gata", soferii vor continua sa staa in coloane interminabile.
Avem drumuri mai proaste ca in Trinidad Tobago sau Tanzania, spune presedintele Comisiei de Infrastructura si Transporturi din Camera Deputatilor, citind din studiile facute de experti de talie internationala.
Motivul? Sa fie cumva vorba de razboiul surd dintre autoritati si antreprenori Lucrarile ar fi fost gata de mult, spun constructorii, care se plang ca obtin greu autorizatiile si nu pot incepe la timp lucrarile.
Adrian Adler, director adjunct proiect A3: Autorizatia stiti de ce nu a fost? Pentru problema de mediu. Acordul de mediu aflat in revizure care s-a finalizat abia in octombrie -noiembrie.
Alt antreprenor, acelasi discurs.
Catalin Radulescu: Stim foarte bine ca unii dintre dumneavoastra ati luat niste birouri in Romania, dupa care, toate lucrarile le-ati facut sub antreprenori romani. Nu ati venit cu utilaje, nu ati venit cu nimic.
Statul roman este un client cu multi bani, asa ca firmele trag de timp si nu respecta graficele de lucrari pentru a isi mari incasarile. Asta cred parlamentarii.
Lucian Bode, Presedinte Comisia pentru Transporturi si Infrastructura 06.09 Disputele dintre constructor si beneficiar au fost foarte des mediatizate, au existat procese si, din pacate, statul roman a pierdut.
Solutiile propuse de parlamentari sunt dintre cele mai dure. Se vorbeste de o lista neagra a constructorilor. Cei care nu si-au respectat obligatiile nu vor mai avea dreptul sa incheie niciun contract cu statul pe o perioada de 5-10 ani.
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
Catalin Radulescu, vicepresedinte Comisia pentru Transporturi si Infrastructura. De acum incolo, fata de dumneavoastra va fi toleranta zero.
Voi insista sa existe o lista neagra in care toate companiile romanesti sau straine care nu isi fac treaba dupa ce semneaza un contract sa intre pe acest black list.
Adevarul este undeva la mijloc spun reprezentantii societatii civile.
Ionut Ciurea, ASOCIATIA PRO INFRASTRUCTURA: Exista constructori neseriosi care tergiverseaza lucrarile, gasesc tot felul de scuze. De cele mai multe ori, problema este la autoritati.
In momentul de fata, in Romania avem in total 748 de kilometri de autostrada in exploatare. Prim-ministrului Viorica Dancila spune ca in 2022, 16 orase mari ale Romaniei ar trebui sa fie legate intre ele de autostrazi. Oare e cazul sa mai credem in promisiuni?
Ionut Ciurea, ASOCIATIA PRO INFRASTRUCTURA: Anul asta o sa fim norocosi daca vom avea pana la 50-60 de kilometri. Ramane de vazut cati vor fi gata si cat vor fi inaugurati.
Romania nu are inca o autostrada care sa lege Bucurestiul de vestul continentului. O problema uriasa pentru economia romaneasca, pentru ca investitorii straini spun ca nu suntem pe harta rutierra a Europei.