Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, anunţă, sâmbătă, că a stabilit, în cadrul unei dezbateri cu reprezentanţii a peste două sute de colegii naţionale, unele ”măsuri de reformă” care să fie introduse în viitoarea legislaţie în domeniu.

Citeste si: Doctoriță din Austria, amenințată de anti-vacciniștii COVID-19, găsită moartă în cabinet

Printre aceste noutăți se regăsesc aspecte care ţin de admiterea în colegiile de prestigiu, posibilitatea elevilor ”capabili de excelenţă” de a promova doi ani de studiu într-un an şcolar, dar şi posibilitatea ca elevii olimpici să fie înscrişi la liceu fără a

mai susţine Evaluarea Naţională sau examen de admitere.

Citeste si: Sorin Cîmpeanu primește mesaje de amenințare cu moartea în fiecare zi. Cine îl supără pe ministrul Educației și de ce nu merge la Poliție

Sorin Cîmpeanu anunţă, sâmbătă după-amiază, pe Facebook, că a participat la o dezbatere alături de alţi reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei şi reprezentanţi ai 211 colegii naţionale.  

Elevii vor putea face doi ani de studiu într-un singur an şcolar

Dezbaterea, sub egida pachetului legislativ ”România Educată”, a clarificat punctual transformări pe care le generează aplicarea măsurilor de reformă din proiectul de lege privind educaţia.  

Astfel, printre propuneri se numără aceea ca ”elevii capabili de excelenţă” să poată promova doi ani de studiu într-un an şcolar, la decizia unităţii de învăţământ şi pe baza unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului Educaţiei. 

Admitere la liceu fără examen pentru olimpici

De asemenea, una dintre modificări vizează posibilitatea ca absolvenţii clasei a VIII-a să poată fi înscrişi în clasa a IX-a fără susţinerea Evaluării Naţionale sau a concursului de admitere la colegiul naţional şi peste numărul maxim de elevi cuprins în respectiva formaţiune/clasă, dacă au obţinut, pe parcursul gimnaziului, premiul I la etapa naţională a olimpiadelor şcolare organizate şi finanţate de Ministerul Educaţiei sau au obţinut premiile I, II sau III la competiţii internaţionale recunoscute de Ministerul Educaţiei. 

Unul dintre subiectele de dezbatere vizează posibilitatea ca acele colegii naţionale care înfiinţează clase de excelenţă să obţină statutul de ”unitate-pilot de excelenţă”, prin ordin al ministrului Educaţiei, procedura de acordare a acestui statut urmând a fi aprobată prin ordin al ministrului Educaţiei, la propunerea Centrului Naţional de Excelenţă.   

Citeste si: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul- catena.ro

Citeste si: Sora lui Jador rupe tăcerea despre decizia luată de manelist, după ce a anunțat despărțirea de Oana Ciocan: „Așa e mai bine pentru el”. Camelia Dumitrache a vorbit fără rețineri despre asta- wowbiz.ro

De asemenea, în unităţile-pilot de excelenţă se vor putea desfăşura activităţi suplimentare de învăţare cu elevii capabili de  excelenţă.  

10 măsuri de reformă listate de ministrul Sorin Cîmpeanu

Potrivit lui Sorin Cîmpeanu, în cadrul dezbaterii au fost clarificate punctual transformările pe care le generează aplicarea măsurilor de reformă din proiectul de lege:

1. Admiterea în clasa a IX-a în unitățile de învățământ cu statut de colegiu național introduce un echilibru între excelență și echitate, inclusiv prin posibilitatea ca acestea să organizeze concurs propriu de admitere pentru „maximum 90% din totalul locurilor pentru clasa a IX-a”. Consolidarea și creșterea autonomiei unităților de învățământ capabile de performanță este esențială.

2.Colegiile naționale care înființează clase de excelență trebuie să obțină statutul de unitate-pilot de excelență prin ordin al ministrului educației. Procedura de acordare a statutului de unitate-pilot de excelență se aprobă prin ordin al ministrului educației, la propunerea Centrului Național de Excelență.

3. În unitățile-pilot de excelență se pot desfășura activități suplimentare de învățare cu elevii capabili de excelență.

Elevii înscriși în formațiunile de studiu din aceste unități beneficiază de programe educative care le respectă particularităţile de învăţare şi de orientare a excelenței. Aceste programe vizează aprofundarea învăţării și presupun gruparea pe abilităţi, respectiv îmbogăţirea curriculumului cu noi domenii de mentorat şi transfer de competenţă, de accelerare a promovării, conform ritmului individual de învăţare. Resursele umane, curriculare, informaţionale, materiale şi financiare pentru susţinerea elevilor capabili de excelență se asigură de Ministerul Educației, prin DJIP/DMBIP, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Educaţiei.

4. Absolvenții clasei a VIII-a pot fi înscriși în clasa a IX-a fără susținerea evaluării naționale sau a concursului de admitere la colegiul național și peste numărul maxim de elevi cuprins în respectiva formațiune/clasă, dacă au obținut, pe parcursul gimnaziului, premiul I la etapa națională a olimpiadelor școlare organizate și finanțate de Ministerul Educației sau au obținut premiile I, II sau III la competiții internaționale recunoscute de Ministerul Educației.

5. Sistemul de educație susține și motivează excelența în învățare în sensul atingerii maximumului de potențial al fiecărui elev, excelența în predare, stimularea modelelor de bune practici din rândul cadrelor didactice, dar și excelența instituțională.

6. Centrul Național pentru Excelență va iniţia acţiunile de identificare şi promovare a elevilor capabili de excelență, va elabora și asigura implementarea unor programe de parteneriat cu diverse instituţii din ţară şi străinătate, cu organizaţii neguvernamentale, cu comunitatea locală în scopul îmbunătăţirii condiţiilor şi resurselor necesare educării diferenţiate a elevilor capabili de excelență.

Citeste si: Monica Tatoiu a povestit un moment care a marcat-o din copilărie: „Ce bătaie am luat! Nu am depășit niciodată viteza, trec doar pe trecerea de pietoni.”- kfetele.ro

Citeste si: Mesajul transmis de Prințesa Anne după ce a fost lovită de un cal. Care este starea de sănătate a sorei Regelui Charles- radioimpuls.ro

7. Se vor aloca resursele necesare pentru organizarea activității de pregătire a loturilor olimpice naționale/judeţene/ale municipiului Bucureşti.

8. Elevii capabili de excelență pot promova doi ani de studii într-un an şcolar la decizia unităţii de învăţământ, pe baza unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educaţiei.

9. Sistemul formal de educație trebuie să fie flexibil pentru a răspunde nevoilor diverse ale celor implicați și, concomitent, să susțină excelența în învățare și în predare.

10. Educația este o prioritate reală la toate nivelurile, iar împreună ne asumăm responsabilități pentru susținerea acesteia, astfel încât să fie accesibilă tuturor, în mod echitabil și în concordanță cu interesul, cu abilitățile și cu potențialul fiecărui elev.

”Apreciez, de asemenea, faptul că, în cel mai scurt timp posibil, «Asociaţia Colegiilor Centenare» va transmite un punct de vedere consolidat asupra modalităţii de organizare a concursului propriu de admitere, în acord cu solicitarea formulată vreme de mulţi ani, dar mai ales în acord cu punctele de vedere formulate şi concluziile regăsite în Raportul final al Proiectului «România Educată»”, mai scrie ministrul Educaţiei. 


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si