Au început lucrările la Autostrada Ploiești-Buzău. Când vor fi gata primii 28 de km
Autoritățile de la București se laudă că au început lucrările la autostrada care va asigura legătura dintre Muntenia şi Moldova.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat joi, pe Facebook, că organizarea şantierului pentru primul lot al autostrăzii care va asigura legătura dintre Muntenia şi Moldova este operaţională.
Citeste si: Lucrările la primul tronson al autostrăzii Sibiu-Pitești vor fi gata înainte de termen
Și la începutul anului, cu ocazia Zilei Micii Uniri, Sorin Grindeanu a promis că anul acesta începe construcția primelor sectoare ale autostrăzii A7, care leagă Muntenia de Moldova”.
Proiectul finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) cu suma de 1,24 miliarde de lei (fără TVA) trebuie finalizat până în anul 2024.
"CNAIR a predat astăzi constructorului, prin proces verbal, amplasamentul lotului 2 al Autostrăzii Ploieşti-Buzău (Mizil-Pietroasele). Echipele de topometrişti au început deja să identifice limitele traseului viitoarei autostrăzi (28,35 km). Organizarea de şantier este operaţională, iar constructorul bulgar din Asociere aduce zilnic din Bulgaria utilaje în completarea celor puse deja la dispoziţie de constructorul român", a scris Grindeanu pe pagina sa de Facebook.
Ministrul Transporturilor a precizat că vor urma lucrările premergătoare construcţiei, precum: deminări, descărcări arheologice, pregătirea amplasamentelor pentru cele 20 de poduri ce vor fi construite, drumuri tehnologice şi decopertare strat vegetal.
Compania de Drumuri a semnat în iunie 2022 contractul pentru execuția lotului 1 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, al doilea contract semnat din cele 13 loturi ale întregului proiect A7 Ploiești – Pașcani. Contractul a fost parafat la Guvern cu asocierea Pizzarotti – Retter pentru 1,4 miliarde lei, finanțare prin PNRR și 20 de luni durată de execuție.
Întregul sector Ploiești – Buzău al A7 (Autostrada Moldova) are o lungime totală de 63,25 km și o valoare estimată de construcție de 4,3 miliarde lei, alocați prin PNRR.
Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro
Lungime – 63 km;
– 6 noduri rutiere;
– 160 de ha de perdele forestiere;
– 42 de poduri+ pasaje;
– 4 spații de servicii moderne, dotate și cu stații de încărcare electrice.
Lotul 1, A7 (Dumbrava – Mizil)
Pe cei 21 de km ai Tronsonului 1 – Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C) vor fi construite 15 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere și un centru de întreținere și monitorizare.
Lotul 2, A7 (Mizil – Pietroasele)
Proiectul vizează ca pe cei 28,35 de km ai Tronsonului 2 Mizil (DJ 100C) – Pietroasele (DJ 203G) să fie construite 20 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere și 2 spații de servicii.
Lotul 3, A7 (Pietroasele – Municipiul Buzău)
Pe cei 13,9 km ai Tronsonului 3 Pietroasele (DJ 203G) – Municipiul Buzău (DN 2B) vor fi ridicate 7 poduri și pasaje, 2 noduri rutiere, un centru de întreținere și 2 spații de servicii.