In articol:
- Pandemia, principalul vinovat pentru scăderea vânzărilor de alcool
- Piața japoneză a alcoolului este în scădere
Este vorba de Japonia, unde se organizează o campanie numită „Sake Viva!”, care speră să stimuleze industria și să încurajeze tinerii să consume acel sake japonez.
Concursul le cere tinerilor cu vârste cuprinse între 20 și 39 de ani să își împărtășească ideile de afaceri pentru a stimula cererea în rândul colegilor lor, indiferent dacă este vorba de sake japonez, shochu, whisky, bere sau
Pandemia, principalul vinovat pentru scăderea vânzărilor de alcool
Nu reprezintă o noutate faptul că pandemia a afectat industriile din toate domeniile. Astfel, pandemia de coronavirus și îmbătrânirea populației japoneze au dus la o scădere a vânzărilor de alcool.
Presa japoneză spune că reacția în privința concursului a fost mixtă, cu unele critici privind încercarea de a promova un obicei nesănătos. Alții, însă, au postat deja online idei excentrice, cum ar fi actrițe celebre care „joacă” rolul de hostess în cluburi digitale.
Concurenții au timp până la sfârșitul lunii septembrie pentru a-și prezenta ideile. Cele mai bune planuri vor fi apoi dezvoltate cu ajutorul experților, înainte ca propunerile finale să fie prezentate în noiembrie.
Piața japoneză a alcoolului este în scădere
Pe site-ul campaniei se afirmă că piața japoneză a alcoolului este în scădere, iar îmbătrânirea demografică a țării, alături de scăderea ratei natalității, este un factor important în acest sens.
Cifrele recente ale agenției fiscale arată că, în 2020, oamenii consumau mai puțin alcool decât în 1995, cu o scădere de la 100 de litri pe an la 75 de litri.
Banca Mondială estimează că aproape o treime (29%) din populația Japoniei are vârsta de 65 de ani și peste, cea mai mare proporție din lume.