Pentru Dragos Stoicescu, vazduhul si-a deschis demult toate "portile". S-a indragostit de zbor de pe vremea cand el era un pusti si facea aeromodelism la palatul Pionierilor. Viata i-a purtat mai apoi pasii spre facultatea de Energetica, insa nu si-a uitat niciun moment prima iubire.

„Diferenta intre copii si barbati este costul jucariilor. Atunci, fiind mic, aveam jucarie si acum fiind mare, m-am gandit ca n-ar fi rau sa fac ceva cu care sa si poti zbura”, a declarat Dragos Stoicescu.

Dupa ce a deslusit tainele zborului, ideea de a avea propriul sau avion a devenit cat se poate de fireasca. Si pentru ca nu avea bani sa si-l cumpere...i-a ramas o singura varianta: sa-l conceapa de la zero.

Dragos Stoicescu: „M-am hotarat sa fac si am zis, gata, incepem, l-am chemat pe Nicu Nae, cum ii spunem, la mine in birou s ii-am spus bai Nae, o sa construim un avion. Iar Nae s-a uitat asa la mine vreo 5 secunde...s-a asezat pe scaun si a zis...bine!”.

Cu cartea in fata si impreuna cu alti doi prieteni, fara de care micul gigant nu ar fi ajuns niciodata in aer, pilotul s-a pus pe treaba: „prima piesa cu care am trecut la constructie a fost aripa! E piesa de baza a avionului, asta creeaza zborul”.

Citeste si: Greutate si inaltime copii in functie de varsta- catena.ro

Citeste si: Sora lui Jador rupe tăcerea despre decizia luată de manelist, după ce a anunțat despărțirea de Oana Ciocan: „Așa e mai bine pentru el”. Camelia Dumitrache a vorbit fără rețineri despre asta- wowbiz.ro

NASTEREA UNUI VIS!

Dragos Stoicescu: "Au urmat, pe rand, toate partile componente, comenzile acestea, mansa cu care se dirijeaza comenzile in zbor, bordul cu toate comenzile de urmarire a zborului si a motorului”.

Se intampla totul cu 18 ani in urma, iar incercarile de a-l pune pe picioare au durat nu mai putin de 2 ani.

„La prima decolare noi eram jos..nu stiu daca va inchipuiti bucuria parintelui cand vede copilul in picioare...aia a fpst bucuria noastra, cand am vazut ca topaie! S-a ridicat la juma de metru...gata, zboara!”, povesteste acesta.

Condor, avionul ultrausor "nascut" din stradania muncii celor 3, si-a intins pentru prima data aripile in zbor in anul 2000. Dar pentru pilotul fascinat de nemarginirea azur, asta nu a fost suficient.

Dupa sute de ore de studiu si alte tot atatea teste si incercari, alaturi de Condor a aparut Falcon, cel de-al doilea "copil" al pilotului- un avion ultrausor, cu un singur loc si un motor modificat special pentru acrobatii aeriene.

Pilotul Dragos Stoicescu este singurul din Romania care a fost capabil sa construiasca un aparat de zbor fara sa aiba cunostinte in domeniu. Este omul care nu s-a temut sa isi urmeze visul, chiar daca sacrificiul material a fost uneori greu de suportat.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si