Close sidebar
Close sidebar

STS anunţă semnarea contractului pentru modernizarea echipamentelor pentru 112

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) anunţă semnarea Contractului de furnizare echipamente şi aplicaţii informatice pentru „Modernizarea infrastructurii hardware şi software a Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă”, cu Asocierea Orange Romania S.A. - Atos Convergence Creators S.R.L. a cărei ofertă a fost declarată câştigătoare în urma procedurii de licitaţie deschisă.

A.N.C,


DISTRIBUIE
acest articol

 

Conform unui comunicat al STS, valoarea contractului este de 183.698.974,87 lei fără TVA, acesta fiind finanţat în procent de 85% din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 (POIM), Axa prioritară 5 „Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea şi gestionarea riscurilor”, Obiectivul Strategic 5.2 „Creşterea nivelului de pregătire pentru o reacţie rapidă şi eficientă la dezastre a echipajelor de intervenţie”, în baza Contractului de finanţare 208/28.08.2018, semnat între Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi Ministerul Fondurilor Europene prin Autoritatea de Management POIM.

Citeste si: Drama ascunsă de regretatul Nicu Covaci. Mama solistului a fost ucisă cu sânge rece în urmă cu 22 de ani- kanald.ro

Citeste si: Mama Luizei Melencu, în pragul sinuciderii! A fost la un pas să recurgă la un gest extrem- wowbiz.ro

Citeste si: Paul Stănescu: Sigur că e şi vina noastră morală, pentru ce s-a întâmplat la Caracal

Citeste si: ANM, despre evoluţia vremii în următoarele două săptămâni: Caniculă, urmată de o răcire accentuată, temperaturile fiind şi cu 12 grade mai mici; ulterior, temperaturile vor creşte din nou

Contractul va fi implementat pe o perioadă de 24 de luni şi va aduce beneficii directe în ceea ce priveşte salvarea vieţii, protecţia proprietăţii şi a mediului prin:
- modernizarea la nivelul a 40 de judeţe a infrastructurii hardware şi

software a SNUAU, prin adoptarea unei arhitecturi care permite gestionarea mai eficientă a situaţiilor de urgenţă şi asimilarea cu adaptări minore a noilor standarde din domeniul comunicaţiilor de urgenţă;
- reducerea timpului de aşteptare până la preluarea apelurilor de urgenţă prin distribuirea inteligentă a apelurilor, evitându-se astfel congestiile în situaţii de creştere rapidă a numărului apelanţilor;
- intervenţii mai rapide şi mai eficiente la urgenţe prin crearea de capabilităţi de recepţionare a apelurilor de urgenţă şi a informaţiilor de localizare asociate, care prezintă un grad de acurateţe mai mare şi care asigură localizarea mai precisă a apelanţilor aflaţi într-o
situaţie de urgenţă;
- o colaborare mai eficientă între instituţiile publice care coordonează şi gestionează activităţile de intervenţie în caz de urgenţă, prin crearea unui tablou operaţional comun, cu detalii relevante pentru luarea deciziilor;
- posibilitatea recepţionării şi ataşării de date suplimentare pe durata apelului de urgenţă precum transmisii video şi de imagini de la locul evenimentului, pentru fundamentarea deciziei de intervenţie;
- extinderea accesibilităţii serviciului de urgenţă pentru persoane cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire, în acord cu cele mai noi cerinţe la nivel european;
- asigurarea funcţionării facilităţilor actuale (eCall, SMS 113 etc.).

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI