Numărul zborurilor întârziate pe aeroporturile din România, în primul trimestru al anului 2019, este cu 70% mai mare decât în 2015, în timp ce procentul este mai mare (80%) în cazul zborurilor eligibile pentru compensaţii.
În primele trei luni din 2019, pasagerii a peste 210 zboruri sunt eligibili pentru compensaţii- cursele fie au fost anulate, fie au ajuns la destinaţie cu o întârziere mai mare de 3 ore, fără a avea situaţii de excepţie precum condiţii meteo nefavorabile, incidente cu drone sau păsări.
Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro
Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro
Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro
Citeste si: Locuințele construite în apropierea autostrăzilor au devenit preferatele românilor!
”Spre comparaţie, în 2015, doar 120 de zboruri au fost în această situaţie. În ceea ce priveşte numărul pasagerilor afectaţi, acesta depăşeşte 20.300 în Q1 2019, aproape dublu faţă de Q1 2015 (10.600 pasageri)”, se arată în comunicat.
De altfel, rata punctualităţii curselor a scăzut de la 78,5% la 71,7%, în perioada analizată.
O altă concluzie este că în 2019, pentru prima dată în ultimii 5 ani, cea mai aglomerată pe aeroporturi zi s-a mutat în luna ianuarie (11 ianuarie 2019), faţă de final de martie, aşa cum a fost mereu.
”Pentru 2020 ne aşteptăm ca numărul pasagerilor afectaţi să crească. Această situaţie e urmare a faptului, printre altele, că operatorii aerieni duc o luptă, la nivel international, pe vânzarea a cât mai multe locuri în avion.
Spre exemplu, sunt companii aeriene care intră pe rute pe care nu le pot deservi din cauza flotei limitate şi a personalului redus. Am observant în 2018 o creştere a grevelor personalului navigant, lucru nu atât de des întâlnit în trecut”, a spus purtător de cuvânt al AirHelp, Mara Koziarz.