In articol:
România a propus ca Fondul Social pentru Climă să beneficieze de mai mulți bani, prin care populația să fie ajutată să se adapteze la noile tehnologii, mai ales în cazul transportului rutier cu emisii zero.
Totodată, țara noastră a solicitat şi amânarea cu 5 ani, până în 2040, a interdicției de punere pe piață a autoturismelor cu combustie internă.
Tanczos Barna, ministrul Mediului, a declarat pentru jurnaliști că este o zi istorică pentru România și tot ce va urma în următoarele decenii în Europa. "O zi în care Comisia, alături de statele membre, decide volumul de bani, suma totală care va fi la dispoziția fondului social de climă.
Ce măsuri sunt pregătite de ministerul Mediului pentru a proteja natura
"În momentul de față, pe masa Comisiei este o propunere de 59 de miliarde de euro pentru Fondul Social de Climă, față de 40 și ceva de miliarde ieri. Germania propusese la un moment dat ieri ca această sumă să fie mai mică.
Citeste si: Seceta raționalizează apa și în Arad. Care este programul de furnizare
Acest lucru nu înseamnă doar beneficii pentru România. Crearea Fondului Social de Climă înseamnă taxe de carbon la nivelul locuințelor, la nivelul mobilității individuale și la nivelul mobilității la companii pentru că se propune introducerea unei taxe de carbon pentru fiecare locuință care emite dioxid de carbon în urma folosirii resurselor în gospodărie.
Acest lucru înseamnă o taxă suplimentară, din păcate, la prețul actual și așa foarte mare al gazului, cât și la prețul la combustibil, la benzină și la motorină", a declarat ministrul Mediului.
Conform lui Tanczos Barna, 2027 va fi probabil anul introducerii acestor taxe. Se discută despre o aplicare pe o perioadă de 8 ani, a arătat el.
Citeste si: Șoferiță prinsă băută la volan de două ori, lăsată în libertate