Ne punem in piele celui care ajunge in Bucuresti prin Gara de Nord. Cautam un taxi pana la aeroport, sa spunem. Sistemul modern de comandare a unui taxi printr-un dispozitiv electronic a disparut din gara. Sub vechiul indicator gasim un automat pentru cartele.
Nicio problema. Oricum vin soferii dupa noi. „De ce nu vrei sa mergi cu mine? N-am taxi, sau ce?” Normal, intrebam de bani.
Mai incercam, dar auzim sume si mai mari.
"- Cat imi luati si mie pana la aeroportul Otopeni?
- Vreo 60 de lei!"
De ce atat de mult? Soferii au nemultumirile lor si nu ezita sa ni le spuna: „Angajatorii nu platesc nimic. Soferul sta 18 ore pe strada ca sa-i dea lui (n.r.
Parcurgem distanta si descoperim ca nu sunt mai mult de 18 kilometri. Daca apartul de taxat functioneaza, tariful este de aproximativ 25 de lei. Totusi, soferii recunosc ca nu pornesc aparatul.
Cei de la Ministerul Transporturilor n-au vrut sa ne explice de ce s-a renuntat la sistemul electronic de comanda si nici n-au precizat daca au planuri pentru a rezolva acest haos.
„Pentru mine, e rantabil sa castig cat mai mult, daca pot sa ma incadrez in legalitate!”, spune un taximetrist.
Cuvantul cheie fiind legalitate. Pana la urma, gasim o varianta mai apropiata de adevar. Important este sa cereti de la inceput pornirea aparatului de taxat. In caz contrar, e mai bine sa nu va urcati.