Tarom are o flotă de 23 de avioane formată din trei mărci diferite, Airbus, ATR şi Boeing, cu o medie de vârstă de peste 15 ani, ceea ce crează probleme pe partea de întreţinere şi operare, scrie news.ro.
Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a avertizat la începutul acestui an că această situaţie trebuie să se schimbe, iar compania să aibă mai puţine modele şi mărci de avioane în portofoliul său.
Dintre cele 23 de aeronave ale Tarom, 14 sunt de tip jet- două Airbus A310, patru Airbus A318, patru Boeing 737-300 şi patru Boeing 737- 700, iar nouă dintre ele sunt cu turbopropulsor- şapte ATR 42-500 şi două ATR 72-500.
Două aeronave Boeing 737 au fost cumpărate în 1993, iar alte trei aeronave Boeing 737 în 1994.
Începând cu anul 1998, flota Tarom s-a îmbogăţit cu şapte aeronave ATR 42-500 pentru curse interne şi regionale, precum şi cu alte patru aeronave Boeing 737.
În acest an, Tarom va evalua şi posibilitatea înlocuirii aeronavelor ATR 42/72 cu aeronave de tip jet de capacitate asemănătoare.
Compania a amânat mulţi ani achiziţia de noi aeronave din lipsa banilor, iar cele vechi au un consum de carburanţi estimat de specialişti cu 20% mai mare decât aparatele de ultimă generaţie.
Fostul director general al companiei, Christian Heinzmann, demis în luna martie a acestui an, a declarat anul trecut că are în plan reconfigurarea celor două aeronave Airbus A310 în mod VIP şi vânzarea lor către guvernul român.
În plus, acesta avea în plan achiziţia de aeronave noi în leasing. Tarom estimează pentru acest an pierderi de 6,8 milioane de lei, 2016 fiind al nouălea an la rând pe minus.
Tarom ia în calcul şi implementarea unui sistem informatic integrat, având în vedere că actualul sistem informatic, configurat la nivelul anilor 2000, nu permite luarea deciziilor în timp real, aşa cum au alte linii aeriene concurente.
Pentru luarea unei decizii privind înnoirea flotei, a fost iniţiată o procedură de licitaţie pentru contractarea de servicii de consultanţă strategică şi consultanţă în restructurarea operaţională şi financiară. În plus, există şi un plan de retructurare a companiei.
”În primă etapă se vor face modificări ale structurilor organizatorice de natură să îmbunătăţească şi să fluidizeze procesele decizionale ale companiei, urmând ca ulterior să fie continuate demersurile.
Ministerul Transporturilor a recrutat recent patru manageri pentru poziţii de top la Tarom, printre care se află Sorin Buşe, fostul director general al Renault Technologie Roumanie în perioada 2010-2015, dar caută în continuare director general, a anunţat recent ministrul Transporturilor, Dan Costescu.