In articol:
- Topul celor mai lungi poduri din lume
- 10. Podul Manchac Swamp , Statele Unite ale Americii
- 9. Linia 1 (Metro Wuhan), China
- 8. Lake Pontchartrain Causeway, Statele Unite ale Americii
- 7. Beijing Grand Bridge
- 6. Bang Na Expressway , Thailanda
- 5. Marele Pod Weinan Weihe , China
- 4. Cangde Grand Bridge
- 3. Tianjin Grand Bridge
- 2. Viaductul Changhua–Kaohsiung , China
- 1. Marele Pod Danyang-Kunshan , China
- Cel mai lung pod din România va avea o lungime de aproape 2 km
Cele mai lungi poduri din lume. Podurile reprezintă unele dintre cele mai vechi lucrări de infrastructură pe care omul le-a construit. În continuare vă prezentăm clasamentul celor mai lungi și fermecătoare poduri din lume!
Topul celor mai lungi poduri din lume
De-a lungul anilor, oamenii au reușit să construiască poduri care păreau imposibil de realizat. Iată lista celor mai mari și impresionante poduri din lume pe care oamenii au reușit să le construiască!
10. Podul Manchac Swamp , Statele Unite ale Americii
Podul Manchac Swamp are structură dublă din beton, poziționată în zona acului Pontchartrain din Louisiana. Are o lungime de aproape 23 de mile (37 de kilometri) și face parte din categoria celor mai lungi poduri construite peste apă, alături de cel mai lung de pe sistemul de autostrăzi interstatale din Statele Unite.
A fost inaugurat în anul 1979, iar finalizarea lui a costat 7 milioane de dolari.
9. Linia 1 (Metro Wuhan), China
Nu este un pod în sensul tradițional. Este vorba despre cel mai lung viaduct de metrou continuu din lume. Line 1 este o linie de metrou suspendat cu o lungime de 37,7 kilometri. Este cel mai lung tronson de metrou suspendat din toată lumea.
8. Lake Pontchartrain Causeway, Statele Unite ale Americii
Este un dublu pod care traversează lacul Pontchartrain, din sudul Louisianei, SUA, cu o lungime de 38,44 kilometri. Până în anul 2018 a fost recunoscut drept cel mai lung pod din lume de peste apă.
7. Beijing Grand Bridge
Inaugurat în anul 2011, face parte din linia de tren de mare viteză dintre Beijing și Shanghai. A fost inaugurat după doar un an de la începutul construcției.
6. Bang Na Expressway , Thailanda
A fost inaugurat în anul 2000 și are șase benzi, iar până în 2004 a fost printre cele mai lungi poduri din lume. Pentru construcția sa s-au folosit peste 1,8 milioane de metri cubi de ciment.
Citeste si: Kievul iese la atac. Ucraina a bombardat statul major al Flotei Ruse de la Marea Neagră
5. Marele Pod Weinan Weihe , China
Construcția acestui pod a fost finalizată în anul 2008, dar cu toate acestea a fost dat în folosință în 2010. Are 79,7 kilometri lungime și completează linia de tren de mare viteză dintre orașele Zhengzhou și Xi’an din China.
4. Cangde Grand Bridge
Este primul pod din clasament care trece de 100 de kilometri lungime. A fost finalizat în anul 2010 și măsoară 105,9 kilometri lungime. Este o parte a liniei de tren de mare viteză dintre Beijing și Shanghai. Podul a fost construit astfel încât să reziste unor cutremure de mare magnitudine, uragane și inundații puternice.
3. Tianjin Grand Bridge
Face parte din linia feroviară de mare viteză dintre Beijing și Shangahi. Are lungimea de 113,7 kilometri și face legătura dintre Langfang și Qingxian.
2. Viaductul Changhua–Kaohsiung , China
Are o lungime de 157,3 kilometri și a fost finalizat în anul 2007. A fost conceput astfel încât să reziste dezastrelor naturale, inclusiv cutremurelor severe.
Citeste si: VIDEO- Încă un pod surpat, în Neamț. Este al doilea pod cu probleme în două luni
1. Marele Pod Danyang-Kunshan , China
Cel mai lung pod din lume. Are o lungime de 164,8 kilometri. Face legătura dintre Shanghai și Nanjing, cel mai important oraș din provincia Jiangsu, aflată în sud-estul Chinei.
Face parte din aceeași linie, cunoscută, feroviară de mare viteză Beijing- Shanghai și a fost inaugurat în iunie 2011.
Construcția lui a fost demarată în 2006, la el au muncit peste 10.000 de muncitori. Costul total a fost de 8,5 miliarde de dolari.
Cel mai lung pod din România va avea o lungime de aproape 2 km
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila este cel mai mare proiect de infrastructură din România ultimilor 30 de ani. Acesta va fi finalizat în decembrie 2022, lucrările fiind în grafic. Potrivit proiectului, podul va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila și 364 de metri pe malul dinspre Tulcea.
Podul de peste Dunăre de la Brăila este al treilea pod suspendat ca mărime din Europa.
Investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.
Citeste si: Podul surpat, cârpit cu tablă