In articol:
- VIDEO- Scăpăm de aglomerația de pe Valea Oltului
- Asfaltul a fost turnat în multe zone
- Secțiunea Boița-Cornetu este în faza de proiectare
VIDEO- Scăpăm de aglomerația de pe Valea Oltului
Autostrada Sibiu-Pitești va avea 123 de kilometri și ar urma să preia o mare parte din traficul infernal de pe Valea Oltului.
Asfaltul a fost turnat în multe zone
În multe zone asfaltul a fost deja turnat:
Anca Marin, corespondent Kanal D: "Traseul autostrăzii începe aici în zona localității Șelimbăr la intersecția cu centura Sibiului.
Șoseaua de mare viteză este împărțită în 5 loturi- pe primul vor fi construite 27 de poduri și pasaje, 27 de podețe, două viaducte, două spații de servicii, un centru de întreținere și două noduri rutiere.
Citeste si: Alertă cu bombă la o unitate de învăţământ din București
Citeste si: Cercetătorii au descoperit „timpul negativ” într-un experiment de fizică cuantică- antena3.ro
Vlad Oţet, reprezentant antreprenor: "Se lucrează la partea de suprastructură a drumului, au fost turnate straturile de asfalt de bază, stratul de binder urmând să se aștearnă ultumul strat, cel de uzură.
Citeste si: Prețul petrolului, un nou record în ultimele două luni din cauza embargoului discutat la Bruxelles
Unul dintre viaductele de pe acest tronson, cel de la Tălmăcel, este considerat cu adevărat spectaculos. Specialiștii spun că îl vor construi după cele mai noi standarde în domeniu și că va fi deschis circulației la sfârșitul lunii septembrie.
Secțiunea Boița-Cornetu este în faza de proiectare
Robert Cristea, șef de șantier: "Este o metodă nou folosită în România. În general se folosește în zonele muntoase și o să fie foarte des folosit pe următorele tronsoane ale autostrăzii Pitești-Sibiu unde urmează tuneluri, din tunel trebuie să ieși pe acest tip de viaduct."
Citeste si: S-a dat startul înscrierilor la grădiniţă pentru anul şcolar 2022- 2023
Cele cinci tronsoane ale autostrăzii care va lega Centrul și vestul țării de rețeaua europeană de autostrăzi se află în diferite stadii. În prezent se mai lucrează și la cei 30 de kilometri cuprinși în lotul cinci de la Pitești la Curtea de Argeș. Secțiunea doi Boiţa-Cornetu este în faza de proiectare și are ca termen de finalizare anul 2028.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: "Secțiunea patru Țigveni-Curtea de Argeș unde un tronson, e o secțiune mai scurtă aproximtiv 9 km. Este în etapa de proiectare și această secțiune ar trebui finalizată în anul 2027."
Citeste si: Cercetătorii au descoperit „timpul negativ” într-un experiment de fizică cuantică- antena3.ro
Valoarea lucrarilor realizate pe acest prim tronson a fost estimată la aproximativ 127 de milioane de euro.
Materialul complet îl puteți urmări în cadrul jurnalului Știrile Kanal D de la ora 19:00.