Ca sa te misti dintr-o parte in alta a Capitalei, fara sa ai o masina personala, ai la dispozitie o paleta larga de alternative. Prima, cea mai ieftina, dar si cea mai greoaie, este cea a transportului in comun. Altfel, ajungem la taximetre, care tocmai si-au marit tariful in aceasta saptamana. Dar si acestea au o concurenta serioasa, in postura celor de la Uber.
Noi ne-am propus sa testam toate cele trei variante. Am ales un traseu de aproximativ 6 kilometri, adica din Piata Charles de Gaules la Unirii. Prima cursa, cu taximetrul.
Pe drum incercam sa tragem soferul de limba, sa aflam cum mai e vazuta concurenta de la Uber, pe care nu de putine ori au fugarit-o cu oua: “Sa faca ce vor.
Sa fi gasit noi cel mai pasnic taximetrist? Sau, in sfarsit, se ingroapa securea razboiului? De fapt, totul se rezuma la bani.
Din vorba-n vorba timpul trece, iar noi ajungem la destinatie. Platim si ne pregatim de al doilea test: Uber.
Masinuta pare o jucarie pe 4 roti, dar important e consumul, marturiseste soferul. Aproape toti cei care fac Uber au instalatie GPL, altfel tarifele modeste practicate n-ar aduce vreun mare profit.
"Cand ajungi in service si schimbi ambreiajul cu 1.200 de lei nu cred ca-ti mai arde. Si faci curse de 7 lei, 8 lei…", spune soferul.
E de inteles. Spre deosebire de taximetre, aici nu se lasa bacsis. Pretul este afisat, estimativ, inca inainte de a face comanda, iar banii sunt retrasi automat, de pe card, la final.
E o alta conditie impusa: masinile trebuie sa fie impecabile, soferii frumos imbracati si, foarte important, civilizati.
Ne despartim de sofer si chemam Taxify, care practica un tarif nemaivazut in Capitala: 90 de BANI pe kilometru. La final, tragem linie si constatam ca: taxiul ne-a costat exact 10 lei, la care am adaugat cativa lei, bacsis pentru sofer. Uber ne-a lasat fara 12 lei jumatate de pe card, in timp ce Taxify s-a dovedit cea mai ieftina varianta: 8 lei si 50 de bani... cam cat doua sticle de suc la o cofetarie de cartier.