Vorbim despre un individ care a apelat anul trecut numarul unic de urgenta de, atentie, 21 de mii de ori. O alta persoana, din Iasi, a sunat la 112 de peste 18 mii de ori in primele 10 luni ale anului trecut, iar una din Gorj de 15 mii de ori. Acesti indivizi s-au ales cu amenzi de 500 de lei. In total, au fost inregistrate peste 12 milioane de apeluri la numarul unic de urgenta.

Culmea, jumatate nu sunt urgente. Cei care cred ca fac o gluma trebuie sa inteleaga faptul ca resurse importante precum ambulante, autospeciale de pompieri sau echipaje de politie ajung uneori sa faca deplasari inutile. Sunt resurse care ar putea fi folosite in cazuri reale, cand viata oamenilor depinde de viteza de reactie! Astazi e sarbatorita "Ziua Numarului Unic de Urgenta", un sistem implementat in Romania din 2004!

Potrivit datelor Sistemului de Telecomunicatii Speciale (STS), în anul 2018, operatorii 112 din centrele de preluare a apelurilor de urgenta au raspuns la 12.735.836 apeluri, mai putine cu aproape un milion decât în anul precedent.

"Apelurile de urgeta reprezinta 45,1%, iar dintre acestea cele mai multe au fost transferate si gestionate de Serviciul de Ambulanta, Politie si ISU-SMURD", au transmis, luni, cu ocazia Zilei Numarului Unic 112, reprezentantii STS.

Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro

Citeste si: Dispariţii misterioase în Rusia. Putin îşi arestează cercetătorii care au inventat rachetele hipersonice- antena3.ro

Citeste si: Iranul cere pacea în Orientul Mijlociu, la câteva zile după ce a atacat Israelul. Apelul lansat către Occident- wowbiz.ro

Dintre cazurile reale, 57,8% au reprezentat cazuri medicale.

Mai mult de jumatate din numarul total de apeluri preluate în anul 2018, respectiv 54,9%, nu reprezinta urgente de competenta Serviciului 112, ci solicitari de informatii diverse, apeluri efectuate din greseala, farse si apeluri injurioase.

Cele mai multe apeluri non-urgente s-au înregistrat în Mures (68,1%), Covsna, Vrancea, Gorj, Calarasi si Arges (63,5%). În Bucuresti, 45,1% dintre apelurile la 112 au fost non-urgente.

"Potrivit statisticii, reiese o medie zilnica de peste 18.000 de apeluri non-urgente. Dintre acestea, 63% dintre apeluri sunt facute involuntar, ceea ce se numeste pocket dialing", au mai spus oficialii STS.

Apelurile involuntare se produc, de cele mai multe ori, dn cauza tastelor neblocate ale telefoanelor.

Operatorii 112 se confrunta si cu numeroase apeluri repetitive. Astfel, în primele 10 luni din 2018, o persoana din Bucuresti a apelat 112 de 21.567 de ori. O persoana din Iasi, în aceeasi perioada, a sunat la 112 de 18.525 de ori, una din Neamt de 18.390 de ori, una din Gorj de 15.703 ori, iar una din Buzau de 8.847 de ori.

Aceste persoane au fost amendate cu câte 500 de lei.

Reprezentantii Sistemului precizeaza ca apelurile repetitive, apelurile false, apelurile involuntare consuma timp si resurse, putând fi afectate, astfel, urgentele reale.

În cazul în care ati sunat involuntar la 112, sunteti sfatuiti sa nu închideti, ci sa precizati operatorului ca a fost o greseala.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si