Executivul a ales să introducă o nouă formă de sprijin financiar pentru românii care se află în dificultate. 

Venitul minim de incluziune (VMI), care a fost anunțat de Ministerul Muncii își propune să aducă o schimbare importantă în sistemul de asistență socială, începând cu 1 ianuarie 2024.

Ce presupune noul program?

Noul program vrea să înlocuiască venitul minim garantat și alocația pentru sprijinul familiei și urmărește o abordare integrată și cuprinzătoare în ceea ce presupune sprijinul persoanelor vulnerabile.

VMI are două componente principale: sprijin pentru incluziune și sprijin pentru familiile cu copii. 

Cuantumul ajutorului de incluziune va fi calculat în funcție de venitul net adaptat al familiei sau al persoanei singure, iar pentru cei fără venituri, suma maximă ajunge la 275 lei/lună per membru de familie sau 400 lei/lună pentru persoanele singure de peste 65 de ani.

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Citește și: Zi importantă în Parlament. Bugetul de stat pentru anul 2024 urmează să fie votat astăzi

Familiile cu copii, sprijinul financiar va fi calculat în funcție de veniturile familiei și numărul de copii.

Solictanții trebuie să înainteze o singură cerere pentru ambele componente, și în funcție de veniturile și structura familiei să fie stabilit dreptul fie la ambele componente, fie la o singură componentă a venitului minim de incluziune.

”Beneficiarilor de ajutor social și/sau de alocație pentru susținerea familiei li se recomandă ca pentru continuitatea acordării acestui tip de drepturi sociale să depună cererea până la 31 decembrie 2023, indiferent dacă familia/persoana singură va beneficia ulterior de una sau de ambele componente ale acestui beneficiu de asistență socială”, au spus reprezentanții ministerului Muncii.

Cererea și documentele suport se depune fizic sau electronic la Serviciul Public de Asistență Socială de la nivelul primăriei comunei, orașului, municipiului sau a sectorului Municipiului București, în a cărui rază teritorială beneficiarii locuiesc ca și în cazul beneficiilor acordate anterior.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si