Un profesor de limba română explică cât de efecientă este corectarea digitalizată la Evaluarea Națională 2024: ”Lumea e reticientă, conservatoare”
Vali Neagu, profesoară de limba și literatura română a explicat cât de necesar este sistemul digitalizat de corectare, aplicat și la examenele de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024.
Author: Stefania Pavel miercuri 07 februarie 2024 , 09:24
Elevii de clasa a VIII-a au susținut luni și marți simularea la Evaluarea Națională 2024. În premieră pentru țara noastră, lucrările au fost scanate și introduse într-o platformă digitală pentru a fi corectate.
Când vor apărea rezultatele la simularea pentru Evaluarea Națională 2024?
Conform edupedu.ro, comunicarea rezultatelor la simularea Evaluării Naționale 2024 se va face pe 23 februarie 2024.
Mai jos puteți vedea calendarul simulării Evaluării Naționale 2024 pentru elevii absolvenți ai clasei a VIII-a:
5 februarie 2024: Limba şi literatura română – probă scrisă
6 februarie 2024: Matematică – probă scrisă
7 februarie 2024: Limba şi literatura maternă – probă scrisă
23 februarie 2024: Comunicarea rezultatelor
Așadar, pentru anunțarea rezultatelor obținute se vor folosi codurile individuale care vor înlocui numele și prenumele candidaților și care au fost distribuite candidaților, pe bază de semnătură de primire, la prima probă
pe care aceștia o susțin, respectiv la proba pentru Limba și Literatura Română. Important de menționat este și faptul că notele pe care elevii le obțin la simularea națională nu vor fi trecute în catalog, decât dacă elevii solicită acest lucru.
Cât de necesară era corectarea digitalizată pentru sistemul educațional românesc?
Vali Neagu, profesor de limba și literatura română la Școala Gimnazială Nr.1 Curcani și-a spus părerea sinceră despre noutatea din sistemul educațional. Aceasta spune că evaluarea digitalizată reprezintă de fapt o evoluție pentru România, iar avantajele corectării lucrărilor în acest fel nu poate să aibă decât avantaje.
”Știu că nu sunteți obișnuiți să îmi spun părerile public, dar de data aceasta simt că e nevoie să o fac. Ca orice început, e greu. Lumea este reticientă, conservatoare, mulți spun că este o prostie, dar țin să vă anunț că eu sunt încântată.
Evoluăm. Este un pas mic, dar important. Din 57 de lucrări atribuite ieri, am corectat 20 și am avut lucrări din toată țara. E fain să descoperi că problemele tale sunt aceleași cu ale celor din orice școală din țară. Știam asta, dar când ți se confirmă, cumva te liniștește și te determină să te gândești că intervențiile ar trebui făcute la nivel sistemic, cu oameni implicași care știu cum să intervină, cum să piloteze astfel încât să fie bine și să fie aplicabilă pilotarea tuturor școlilor”,
a spus profesoara pe pagina sa de Facebook.
Cadrul didactic a spus că nu a întâmpinat nicio problemă, platforma nu s-a blocat, borderoul a fost foarte bine realizat, iar punctajul este calculat automat. Ca un dezavantaj ar fi faptul că lucrările nu pot fi corectate și de acasă.
Sorin Ion, secretarul de Stat în Ministerul Educației a spus că dacă procesul va decurge bine, acest sistem va fi implementat și la examenele oficiale din vară, cât și la Bacalaureat.
Ministerul Educației a cumpărat peste 12.000 de astfel de dispozitive de scanare.