Un tren de mare viteză va face legătura între Aeroportul Otopeni din Bucureşti și orașul Ruse
Un tren de mare viteză va face legătura între Ruse şi Aeroportul capitalei României, proiect care ar putea fi finalizat anul viitor.
Din 2005 şi până astăzi, trenurile între oraşul dunărean şi capitală circulă pe un traseu deviat, care prelungeşte distanţa de 60 km, adică mai bine de o oră şi jumătate de drum, potrivit Stiri Diaspora. Însă, odată cu noul proiect o parte a Bulgariei se va dezvolta.
În toamna acestui an era aşteptată deschiderea liniei directe Bucureşti- Giurgiu- Ruse.
Trenul este important şi pentru oraşul românesc, deoarece face parte din strategia de introducere a trenurilor metropolitane în partea de sud a Bucureştiului, dar este şi de importanţă capitală pentru oamenii din nordul Bulgariei, pe care statul bulgar i-a tăiat de la accesul la trenuri şi drumuri de mare viteză- un lucru care nu se va schimba cel puţin în următorul deceniu. Lansarea acestei linii nu numai că va deschide Otopeni pentru întreaga parte de nord a Bulgariei, ci va lega mult mai mult această regiune de metropola Bucureşti.
Va conta şi pentru comerţul dintre cele două ţări, conectate doar prin două poduri, care sunt permanent blocate de ambuteiaje şi controale, conform Stiri Diaspora.Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro
Citește și: Explozie puternică urmată de un incendiu. Bubuitura s-a auzit într-un întreg cartier
Linia de cale ferată directă Bucureşti-Nord- Aeroportul Otopeni- Giurgiu- Ruse este un proiect complet românesc. Cu toate acestea, acest nou tren va fi un transport alternativ şi accesibil pentru Ruse şi întreaga regiune a oraşului. Locuitorii din nord-vestul Bulgariei vor putea călători cu trenul direct la Aeroportul Otopeni (care are un trafic aerian de două ori mai intens, ce include mult mai multe destinaţii decât Sofia).
De asemenea, Ministerul bulgar al Transporturilor a informat revista "Kapital" că partea bulgară "acordă prioritate transportului feroviar şi caută modalităţi de a crea legături rapide de transport între state şi de a creşte capacitatea infrastructurii feroviare pe teritoriul Bulgariei", dar nu a răspuns întrebărilor concrete ale revistei dacă modernizarea liniilor de cale ferată Sofia- Ruse şi Ruse- Varna este planificată curând. În prezent, potrivit datelor Căilor Ferate Bulgare, distanţa dintre Sofia şi Bucureşti poate fi parcursă în 10 ore, dar nu în fiecare zi, iar între Ruse şi Varna- în aproximativ 5 ore.
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
Prof. dr. ing. Milcio Lepoev, şeful catedrei Căi Ferate din cadrul Universităţii pentru Arhitectură, Construcţii şi Geodezie de la Sofia, a declarat pentru "Kapital" că Bulgaria are nevoie de o strategie pe cel puţin 30 de ani pentru dezvoltarea transportului feroviar, care trebuie urmată fără abateri la fiecare schimbare a guvernului. Potrivit acestuia, chiar şi viteza liniei de cale ferată Giurgiu- România este deja depăşită şi ar trebui gândită una de peste 250 km/h conform cerinţelor actuale. "Cu toate acestea, în Bulgaria nici măcar 160 km/h nu este planificat şi nu văd în următorii cinci ani cum va evita ţara noastră pericolul de a fi ocolită de căile ferate din regiune", a spus el.