Din 2005 şi până astăzi, trenurile între oraşul dunărean şi capitală circulă pe un traseu deviat, care prelungeşte distanţa de 60 km, adică mai bine de o oră şi jumătate de drum, potrivit Stiri Diaspora. Însă, odată cu noul proiect o parte a Bulgariei se va dezvolta.

Trenul, extrem de important și pentru România și pentru Bulgaria

În toamna acestui an era aşteptată deschiderea liniei directe Bucureşti- Giurgiu- Ruse.

A doua etapă a proiectului ar trebui să ridice viteza de proiectare a traseului la 160 km/h, iar staţia finală va fi Aeroportul Otopeni, ceea ce înseamnă că din orașul bulgăresc riveran Dunării până în capitala României se va ajunge în mai puţin de o oră cu trenul, potrivit sursei citate. Cu toate astea, termenul proiectul a fost amânat din cauza unor probleme de construcție, ceea ce înseamnă că abia anul viitor lucrările vor fi finalizate.

Termenul proiectul a fost amânat din cauza unor probleme de construcție, ceea ce înseamnă că abia anul viitor lucrările vor fi finalizate

Termenul proiectul a fost amânat din cauza unor probleme de construcție, ceea ce înseamnă că abia anul viitor lucrările vor fi finalizate

[Sursa foto: PixaBay]

Trenul este important şi pentru oraşul românesc, deoarece face parte din strategia de introducere a trenurilor metropolitane în partea de sud a Bucureştiului, dar este şi de importanţă capitală pentru oamenii din nordul Bulgariei, pe care statul bulgar i-a tăiat de la accesul la trenuri şi drumuri de mare viteză- un lucru care nu se va schimba cel puţin în următorul deceniu. Lansarea acestei linii nu numai că va deschide Otopeni pentru întreaga parte de nord a Bulgariei, ci va lega mult mai mult această regiune de metropola Bucureşti.

Va conta şi pentru comerţul dintre cele două ţări, conectate doar prin două poduri, care sunt permanent blocate de ambuteiaje şi controale, conform Stiri Diaspora.

Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Citește și: Explozie puternică urmată de un incendiu. Bubuitura s-a auzit într-un întreg cartier

Linia de cale ferată directă Bucureşti-Nord- Aeroportul Otopeni- Giurgiu- Ruse este un proiect complet românesc. Cu toate acestea, acest nou tren va fi un transport alternativ şi accesibil pentru Ruse şi întreaga regiune a oraşului. Locuitorii din nord-vestul Bulgariei vor putea călători cu trenul direct la Aeroportul Otopeni (care are un trafic aerian de două ori mai intens, ce include mult mai multe destinaţii decât Sofia).

”Bulgaria are nevoie de cel puțin 30 de ani pentru dezvoltarea transportului”

De asemenea, Ministerul bulgar al Transporturilor a informat revista "Kapital" că partea bulgară "acordă prioritate transportului feroviar şi caută modalităţi de a crea legături rapide de transport între state şi de a creşte capacitatea infrastructurii feroviare pe teritoriul Bulgariei", dar nu a răspuns întrebărilor concrete ale revistei dacă modernizarea liniilor de cale ferată Sofia- Ruse şi Ruse- Varna este planificată curând. În prezent, potrivit datelor Căilor Ferate Bulgare, distanţa dintre Sofia şi Bucureşti poate fi parcursă în 10 ore, dar nu în fiecare zi, iar între Ruse şi Varna- în aproximativ 5 ore.

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

Prof. dr. ing. Milcio Lepoev, şeful catedrei Căi Ferate din cadrul Universităţii pentru Arhitectură, Construcţii şi Geodezie de la Sofia, a declarat pentru "Kapital" că Bulgaria are nevoie de o strategie pe cel puţin 30 de ani pentru dezvoltarea transportului feroviar, care trebuie urmată fără abateri la fiecare schimbare a guvernului. Potrivit acestuia, chiar şi viteza liniei de cale ferată Giurgiu- România este deja depăşită şi ar trebui gândită una de peste 250 km/h conform cerinţelor actuale. "Cu toate acestea, în Bulgaria nici măcar 160 km/h nu este planificat şi nu văd în următorii cinci ani cum va evita ţara noastră pericolul de a fi ocolită de căile ferate din regiune", a spus el. 


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si