“România este preferată de 41% dintre românii din mediul urban, pe locul al doilea situându-se Grecia, cu doar 16%, în timp ce poziția a treia este ocupată de Bulgaria și Italia, ambele cu 12%”, afirmă Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions. Majoritatea celor care pleacă în vacanță în sezonul cald, pentru mai mult de 5 zile (74%), o fac pentru a se relaxa la plajă sau la piscină.

Atunci când planifică o astfel de vacanță, românii se informează în primul rând de la membrii familiei sau de la prieteni (56%). Site-urile agențiilor de turism reprezintă o sursă de informare pentru 5 din 10 turiști, iar social media pentru 4 din 10. Majoritatea călătoresc cu mașina persoanală (52%), se cazează la hotel (45%), fără a achiziționa servicii de masă (39%). Cei mai mulți turiști aparținând acestei categorii sunt reprezentați de cupluri (46%) și familii cu copii (30%).

Roma, Paris și Viena – principalele opțiuni pentru city break-uri

Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Analizând de această dată categoria city break-urilor externe, Roma reprezintă alegerea a 18% dintre românii care au fost plecați într-o astfel de mini-vacanță în ultima jumătate de an. Parisul este preferat de 11% dintre aceștia, iar Viena de 6%. Un procent de 33% pleacă în city break-uri de 2 ori pe an, 28% o dată pe an și 26% o dată la fiecare 2-3 luni. 6 din 10 români care pleacă în city break-uri călătoresc împreună cu partenerul și aleg călătoria cu avionul.

Important de menționat este ca 5 din 10 se cazează la hotel, 4 din 10 optând pentru varianta cazare cu mic dejun.

Citeste si: Schimbare bombă: Cum vor fi acordate tichetele

  Constanța, Brasov și Cluj-Napoca – cele mai căutate destinații de week-end

Dacă marea (Constanța, 11%) și muntele (Brașov, 10%) reprezentau până de curând cele mai la îndemână variante de petrecere a finalului de săptămână, constatăm o orientare a turistului de weekend către Cluj-Napoca. Odată cu festivalurile de muzică și dezvoltarea înregistrată la nivel de start-ups & innovation, orașul din inima Transilvaniei atrage din ce în ce mai mulți vizitatori, 6% optând să exploreze și să descopere acest oraș efervescent.   

Informațiile prezentate fac parte din primul val al studiului cantitativ „Traveler’s Persona Study”, (eșantion reprezentativ la nivel urban de 1083 respondenți, utilizatori de internet, +18 ani, care au plecat în cel puțin o vacanță în ultimele 6 luni), realizat de EXACT Business Solutions în noiembrie 2019.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si