In articol:
Ce măsuri au fost luate
În urma neregulilor descoperite, s-au aplicat trei amenzi contravenţionale în valoare de 100.000 de lei şi s-a dispus oprirea definitivă de la comercializare a unor produse alimentare neconforme în valoare de aproximativ 2.000 de lei. De asemenea, s-a dispus oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor, precum și a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor în două camere de cazare ale hotelului cu nivel de clasificare de 5 stele.
Citește și: Inflație- 16 4- ce se întâmplă cu prețurile
Protecţia Consumatorilor a descoperit faptul că angajații utilizau produse şi preparate expirate, cu o stare termică degradată. De asemenea, s-a sesizat folosirea unor echipamente de preparare cu depuneri grosiere de resturi alimentare şi rugină, utilizarea unor ustensile de lucru cu mânere de lemn sau plastic, nerespectarea temperaturii de depozitare a produselor folosite pentru preparare, utilizarea unui cântar fără verificare metrologică, lipsa menţiunilor legate de ingredientele cu efect alergen pentru fiecare preparat în parte din meniu, folosirea unor coşuri/tomberoane pentru reziduuri fără capace, în zona de preparare.
Citește și: Zahărul și energia electrică s-au scumpit cel mai mult în anul 2022. INS a anunțat rata anuală a inflației
„ Cele două restaurante au remediat cu celeritate deficienţele, astfel încât, la recontrolul desfăşurat pe data de 13 ianuarie 2023, comisarii au constatat ducerea la îndeplinire a măsurilor complementare şi au dispus redeschiderea unităţilor”, mai scrie în comunicatul CJPC Bistriţa-Năsăud.