Vântul puternic blochează activitatea în Portul Constanța. ,,Situaţia s-a agravat, deoarece vântul şi-a sporit intensitatea''
Vântul puternic a închis Portul Constanța. Operațiunile de încărcare-descărcare a mărfurilor nu pot fi efectuate, în acest moment fiind acostate la dane, pentru a încărca 22 de nave, cu capacitatea totală de aproximativ 200.000 de tone. Alte 14 nave așteaptă în rada portului, potrivit Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa.
„Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa precizează că, din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile, respectiv vânt puternic, Portul Constanţa este închis, începând din data de 25 iulie 2023. Din acest motiv, nu se efectuează operaţiuni de încărcare-descărcare a mărfurilor. Astăzi, 26 iulie 2023, situaţia s-a agravat, deoarece vântul şi-a sporit intensitatea.
În aceste condiţii, operatorii portuari care programaseră pentru operaţiuni camioanele cu mărfuri (containere, cereale) nu îşi pot desfăşura activitatea de încărcare-descărcare. Precizăm faptul că macaralele folosite pentru acest tip de operaţiuni sunt dotate cu senzori de vânt şi se opresc automat în cazul în care vântul depăşeşte o anumită intensitate”, au notat reprezentanţii CNAPMC.
38 de operatori portuari privați își desfășoară activitatea
În Portul Constanța își desfășoară activitatea 38 de operatori portuari privați. Aceștia pot opera inclusiv cereale, în cazul în care situația impune. Din acest număr de operatori, 13 dețin capacități de depozitare.
În privința cerealelor, capacitatea de încărcare într-un interval de 24 de ore este curpinsă între 3.000 şi 30.000 de tone. De asemenea, acest lucru se realizează în funcție de dotările tehnice de care dispune operatorul, dar și de specificul cerealelor.
22 de nave, acostate la dane
În acest moment, 22 de nave sunt acostate la dane. În rada portului așteaptă 14 nave.
Ele își vor relua operațiunile de încărcare, după ce vremea va permite acest lucru.
„ De asemenea, pe infrastructura Portului Constanţa pot staţiona aproximativ 2.500 de autocamioane, dar în situaţii extraordinare, precum cea din aceste zile, capacitatea este depăşită, iar autocamioanele sunt forţate să staţioneze şi pe infrastructura rutieră exterioară portului Constanţa.
Menţionăm că Portul Constanţa este un port de tranzit, iar intrarea şi ieşirea mărfurilor este structurată preponderent pe linii de cale ferată, care sunt majoritatea operaţionale”, au declarat reprezentanţii companiei.