In articol:
- Adeverință vechime pensionare 2020. Simplificarea procedurilor
- Adeverință vechime pensionare 2020. Ordin intern
- Anunțul făcut în decembrie de ministrul Muncii
Adeverință vechime pensionare 2020. Casa Naţională de Pensii Publice şi casele teritoriale de pensii s-au conformat ordinului ministrului Muncii, potrivit căruia persoanele aflate în prag de pensionare nu mai sunt nevoite să obţină de la angajatori şi să depună la dosar adeverinţele care dovedesc vechimea.
Ordinul ministrului muncii şi protecţiei sociale 1.783/2019 este un act administrativ intern, neavând nevoie de publicarea sa în Monitorul Oficial, astfel încât data intrării în vigoare este cea menţionată în document, respectiv 1 ianuarie 2020, scrie avocatnet.ro.
Citeste si: Veste proastă pentru toți pensionarii din România! Anunțul a fost făcut de premierul Ludovic Orban
Adeverință vechime pensionare 2020. Simplificarea procedurilor
Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a anunţat simplificarea procedurilor pentru ieşirea la pensie, precizând că a iniţiat un ordin în acest sens. În cele ce urmează vă prezentăm şi lista documentelor care trebuie depuse la dosarul de pensionare.
Agenția Națională de Muncă și Casa Națională de Pensii au, începând de la 1 ianuarie 2020, acces direct la Registrul de evidență a salariaților (Revisal), conform unui ordin recent de ministru.
Practic, asta înseamnă că, cel puțin teoretic, persoanele fizice care vor să ceară pensie sau șomaj nu mai au nevoie de adeverințe de vechime pentru a cere aceste drepturi.
Citeste si: Anunț de ultimă oră pentru români. Milioane de oameni vor rămâne fără pensii
Adeverință vechime pensionare 2020. Ordin intern
Măsura a fost luată de ministrul muncii, Violeta Alexandru, prin Ordinul 1.783/2019,
Din moment ce este vorba de un ordin intern, acesta nu trebuia să apară în Monitorul Oficial pentru a produce efecte.
„Ordinul ministrului muncii și protecției sociale 1.783/2019 este un act administrativ intern, emis cu respectarea măsurilor de protecție a datelor cu caracter personal, prin care Inspecția Muncii asigură accesul direct, pentru Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă și Casa Națională de Pensii Publice și pentru structurile teritoriale ale acestora, la informațiile din registrul general de evidență a salariaților, aplicație gestionată de Inspecția Muncii. Acest ordin se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2020(...) și se aplică strict instituțiilor aflate în subordinea și în coordonarea Ministerului Muncii și Protecției Sociale”, a explicat sursa citată.
Citeste si: Iohannis: Şi eu şi Guvernul ne dorim creşterea alocaţiilor pentru copii
Anunțul făcut în decembrie de ministrul Muncii
În cursul lunii decembrie 2019, Violeta Alexandru anunțase pe Facebook că va scuti persoanele fizice de drumurile cronofage pentru obținerea adeverințelor de vechime: „Nu accept ca o persoană care trebuie să primească, la timp, indemnizație, pensie, ajutor de șomaj să meargă personal după diferite adeverințe sau să aștepte ca o instituție să îi comunice alteia diferite informații. Fac un prim pas de simplificare din respect pentru cetățean: toate instituțiile din coordonarea Ministerului Muncii iau, pe baza unei parole de acces, datele necesare despre situația solicitantului, direct din Revisal”.
Citeste si: Pericol iminent în sistemul de pensii! Ministrul Muncii, semnal de alarmă
Instituțiile vizate de măsură sunt, în esență, Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă (care gestionează ajutorul de șomaj), Casa Națională de Pensii Publice (care gestionează pensiile de stat) și Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (care gestionează ajutoarele sociale).
Revisal conține datele salariaților care au muncit, muncesc și vor munci în România, acesta fiind introdus în anul 2011. Practic, în acel an s-a trecut de la vechile cărți de muncă la evidența electronică a muncii.
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro