Ultima tara care se aliniaza curentului indreptat impotriva transportatorilor romani este Italia, dupa Franta, Belgia si Germania. Camera Deputatilor a Parlamentului Italian a aprobat, la 05 iunie 2017, proiectul de lege pentru ratificarea Decretului-lege 50/2017, care pretinde ca ar contine "politici corective de conturi publice", dar care, in fapt, are ca scop golirea tarii de firmele si soferii din estul Europei, informeaza publicatia de specialitate TIR Magazin.
Italienii au reactionat astfel in numai cinci zile la un asa zis "pachet de mobilitate" prezentat, pe 31 mai 2017, de Comisia Europeana. Publicatia mensionata acuza o "incapacitate a guvernului european de a reactiona corect pentru protejarea libertatii de miscare a fortei de munca, unul dintre idealurile pentru care s-a creat Uniunea Europeana". Inactiunea Comisiei Europene a dat curaj politicienilor din tarile bogate sa vina cu pachete legislative prin care tarile sarace sunt scoase de la "masa comuna".
Proiectul de lege urmeaza sa fie dezbatut acum si de Senatul italian, care e putin probabil sa aduca modificari substantiale textului.
Citeste si: Iasmina este adolescenta din Iași, care și-ar fi pus capăt zilelor după o ceartă cu părinții. Verișorul tinerei face declarații cutremurătoare: „A fost pedepsită”- kanald.ro
Citeste si: Andreea Nechita, fiica unui cunoscut dezvoltator imobiliar din Iași, a murit subit la doar 22 de ani! Tânăra a fost găsită fără suflare în locuința familiei sale. Cei care au cunoscut-o sunt în stare de șoc- wowbiz.ro
Citeste si: O femeie și-a drogat fetița de un an ca să câștige mai mulți urmăritori pe TikTok. Fetița a fost operată degeaba pe creier de două ori- antena3.ro
In actuala forma, proiectul de lege reduce drastic timpul in care un sofer poate face cabotaj pe teritoriul Italiei la volanul unui camion inmatriculat de o firma din strainatate.
Mai mult, firmele din alte tari trebuie sa notifice autoritatile italiene despre operatiunile de transport pe care le efectueaza in aceasta tara.
De asemenea, pentru a creste exponential costurile firmelor, si italienii impun un plafon minim in euro de plata a soferilor, precum si proceduri de rambursare a cheltuielilor de deplasare, cazare si masa.
O copie a notificarii, impreuna cu contractul de munca (sau documentatia echivalenta) si salariul soferului, trebuie sa fie la bordul vehiculului, astfel incat sa poata fi controlate de catre politia rutiera.
Citeste mai mult aici