Proiectul de lege inițiat de deputatul Valentin Făgărășian, privind digitalizarea serviciilor consulare a primit undă verde din partea Parlamentului si urmează să fie promulgat. Ce aduce bun acest act legislativ? Sutele de mii de titluri de călătorie emise pe hârtie vor fi primite direct prin mesageria electronică, pe computer sau pe telefon. Mai mult decât atât, legea adoptată va rezolva și problema recunoașterii documentelor emise în format electronic de către autoritățile publice ale altor state europene, cum ar fi certificate de rezidență, caziere, atestate, lucru care până astăzi nu era posibil.
„Intrăm într-o eră nouă odată cu digitalizarea serviciilor consulare, care aduce cu sine multiple beneficii pentru comunitățile de români din afara granițelor”, anunță deputatul liberal Valentin Făgărășian.
Citeste si: România, lovită de lapoviță și ninsoare! Meteorologii au emis un avertisment de ultimă oră- wowbiz.ro
- Acces rapid la documente: Sutele de mii de titluri de călătorie nu vor mai fi emise pe hârtie, ci vor ajunge direct pe mesageria electronică, pe computer sau pe telefon. Acest pas simplifică și accelerează procesul de obținere a actelor necesare.
- Recunoaștere internațională: Legea adoptată astăzi rezolvă o problemă crucială – recunoașterea documentelor emise în format electronic de către autoritățile publice ale altor state europene. Certificate de rezidență, caziere, atestate – toate vor beneficia acum de recunoaștere.
- Eficiență în procese consulare: Digitalizarea aduce o simplificare semnificativă a proceselor consulare, eliminând necesitatea parcurgerii unor distanțe mari pentru a ajunge la secțiile consulare.
"Îi mulțumesc domnului ministru Sebastian Burduja pentru toate eforturile depuse, fiind unul dintre inițiatorii acestui proiect. De asemenea, le mulțumesc tuturor deputaților care au susținut această lege care va demonstra românilor de peste hotare că suntem aproape de ei, că le înțelegem dificultățile și că depunem eforturi să le rezolvăm problemele.