Unul dintre aspectele pe care noua lege le va reglementa priveste modul in care spatiile comune ale blocului pot intra in folosinta privata. Concret, din 28 septembrie, se schimba si conditiile prin care un spatiu comun poate fi atribuit unui proprietar. Mai exact, partile comune vor putea fi atribuite proprietarilor de locuinte din acel bloc doar daca drepturile altor detinatori de apartamente nu sunt afectate. Astfel, porivit legii, se pot da in folosinta exclusiva a unei persoane doar acele spatii comune care nu ar impiedica alti proprietari sa foloseasca instalatii comune sau nu le restrictioneaza accesul pe proprietatea personala, respectiv in

apartamentul personal. Acest lucru inseamna ca nu vor putea fi atribuite spatii care fac parte din caile de acces in bloc, spatiile de la intrarea in lift sau holuri aflate in fata apartamentului altui proprietar.

Spatiile pe care le vor putea solicita proprietarii de apartamente de la bloc vor fi spatiile din fata apartamentului personal, cele situate la subsol sau, acolo unde este cazul, pe terasa blocului. In plus, darea spatiilor comune in folosinta exclusiva a unui detinator de apartament din bloc se va face doar cu acordul tuturor proprietarilor din cladire, fiind necesara incheierea unui contract intre asociatia de proprietari si cel care primeste acel spatiu.

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Contractul nu va avea valabilitate nelimitata, ci va expira dupa cel mult 12 luni de la semnare si va putea fi reinnoit, dar numai cu acordul ambelor parti. In ceea ce priveste veniturile obtinute din atribuirea partilor comune in folosinta exclusiva, legea arata ca ele apartin asociatiei de proprietari si „alimenteaza numai fondul de reparatii al asociatiei de proprietari si nu se platesc proprietarilor”. In plus, actul normativ prevede ca lista

acestor venituri, precum si cheltuielile aferente lor sunt prezentate semestrial, intr-un raport afisat la avizierul asociatiei, si se evidentiaza in registrul unic de venituri si cheltuieli al asociatiei de proprietari.

sursa: adevarul.ro

 


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si