Volkswagen întrerupe producţia modelului Golf la cea mai mare uzină din Germania

Volkswagen întrerupe producţia modelului Golf la cea mai mare uzină din Germania

Volkswagen, cel mai mare producător auto european şi unul dintre cei mai mari din lume, va suspeda începând de luni, pentru o săptămână, producţia modelului Golf la cea mai mare uzină pe care o deţine în Germania, la Wolfsburg, din cauza disputei cu doi furnizori, măsura venind după ce grupul a redus programul de lucru la mai multe fabrici din Germania, relatează AFP.

Anunţul a fost făcut de un purtător de cuvânt al Volkswagen, care a precizat că producţia va fi oprită pentru întreaga săptămână.

Uzina din Wolfsburg a produs anul trecut 815.000 automobile, din care în jur de 500.000 din modelul Golf şi Golf Sportsvan.

Anterior, angajaţii fabricii din Emdem, unde sunt fabricate modele Passat, au început de joi să lucreze mai puţine ore, iar VW a anunţat că ar putea fi nevoie să ia o măsură similară la uzinele din Zwickau şi Braunschweig.



Problemele Volkswagen sunt legate de un conflict cu două companii deţinute de grupul Prevent, din Wolfsburg.

Car Trim, divizie a Prevent, care fabrică materiale pentru scaune, a oprit livrările către VW din cauza unui litigiu legat de plăţi, iar o altă divizie, Automobilguss, producătoare de elemente de transmisie, a luat o măsură similară. Grupul Prevent este controlat de omul de afaceri bosniac Nijaz Hastor.

Disputa ar putea reduce profitul Volkswagen cu până la 40 de milioane de euro pe săptămână, estimează analiştii.


Conflictul scoate în evidenţă amploarea problemelor de producţie pe care le pot provoca furnizorii de componente constructorilor auto, care sunt tot mai dependenţi de aceştia, în timp ce îi presează să reducă preţurile.

Furnizorii care au întrerupt livrările acuză Volkswagen de comportament abuziv, după ce grupul auto ar fi denunţat mai multe contracte fără să anunţe din timp şi fără să ofere compensaţii.

"Modul în care Volkswagen îi tratează pe furnizori nu este acceptabil şi îi poate ruina pe furnizorii mici", a declarat Alexander Gerstung, director în cadrul ES Automobilguss, citat de Bloomberg.


Compania acuză Volkswagen că încearcă să "exploateze" poziţia sa dominantă de pe piaţă în relaţia cu furnizorii.

Însă grupul Volkswagen este sprijinit de politicienii germani, care consideră concernul auto esenţial pentru economia germană.

Premierul landului Saxonia Inferioară, Stephan Weil, a cerut furnizorilor să reia livrările foarte repede. El a afirmat că un acord amical este preferabil, însă în cazul în care nu se ajunge la o înţelegere, a ameninţat că vor fi fi aplicate măsuri coercitive, referindu-se la soluţii legale aplicabile în astfel de cazuri.


Landul german este al doilea mare acţionar în cadrul Volkswagen, iar premierul landului face parte din consiliul de supraveghere.


Îți Recomandăm Și...