Volkswagen si sindicatele au ajuns la un acord vineri pentru a concedia 30.000 de oameni, in schimbul angajamentului conducerii de a nu mai face concedieri in masa in Germania pâna in 2025.
De asemenea, managementul si-a luat angajamentul de a crea 9.000 de locuri de munca noi in sectorul productiei de bateriei si al serviciilor de mobilitate la fabricile din Germania, in cadrul eforturilor de orientare spre masini electrice si fara sofer.
“Daca peste un sfert dintre masinile noastre vor fi vehicule electrice in viitorul previzibil, atunci vom avea nevoie de aproximativ trei milioane de baterii pe ani”, a spus directorul general al companiei, Matthias Mueller, pentru Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. “In aceste conditii, este logic sa ne construim propria noastra fabrica”, a adaugat el, potrivit News.ro.
In prezent, Volkswagen se bazeaza pe furnizori externi de baterii pentru masinile sale electrice.
Mueller a spus ca Volkswagen negociaza cu Uber pentru o potentiala cooperare, insa producatorul de masini nu vrea sa se multumeasca numai cu rolul de furnizor.
De asemenea, Mueller a confirmat ca Volkswagen a alocat 18 miliarde de euro pentru a acoperi costurile scandalului emisiei de noxe.