Vrei sa iti cumperi o masina noua sau la second hand? Iata care sunt costurile care vin la pachet cu autoturismul
Programul "Rabla" a fost suplimentat cu încă 4 mii de tichete, după cele 16 mii deja eliberate! E un semn că românii vor să-şi cumpere maşini noi. Bugetul total pentru un autoturism nu înseamnă însă doar pretul de achiziţie. Ghidul complet al cumpărătorului auto şi toate costurile vin la pachet în rubrica ştirilor Kanal D "Cât te costă?"!
"A fi sau a nu fi proprietar de masina? Nu mai stai dupa taxi, nu mai ai batai de cap cu trenul… Ce mai, ajungi unde vrei. Dar cu ce costuri, asta e intrebarea???"
Rata de innoire a flotei auto este de numai 1,4 la suta pe an, fata de media europeana de 5 procente. Inainte de a ne grabi sa ridicam aceasta valoare, trebuie sa facem mai multe calcule…
Vrei o masina, iti stabilesti un anumit buget.
Am suma X in portofel, asa ca de banii astia caut. Sfatul nostru este ca, pe langa suma efectiva pentru masina, sa mai pregatiti cateva mii de lei pentru alte cheltuieli.
Cu 15.000 de lei, masina este a mea. Calculul pare corect, nimic de spus. Doar ca apare o problema. Atunci cand te gandesti la o masina, sunt si alte aspect de analizat. Practic, e vorba de multi bani care pleaca din buzunarul tau. Taxa de prima inmatriculare, rca…
Vrei o masina noua? Atunci ai avantajul perioadei de garantie din partea dealer-ului sau a producatorului. Partea proasta: masina isi pierde din valoare chiar din primii kilometri.
Autoturismul second-hand pierde intr-un rimt mai lent din valoare. Dar, atentie: toate reparatiile sunt platite din portofelul proprietarului.
O statistica arata ca 4 din 10 masini second hand au probleme tehnice in primii 1.000 de kilometri cu noul proprietar. Daca totusi optati pentru o astfel de varianta, verificati atent autoturismul. In primul rand vizual, cautand orice defect. Nu strica sa cereti si parerea unui mecanic auto, insa asta impune un cost suplimentar.
Orice ati face, nu va intalniti cu un vanzator necunoscut noaptea, intr-un loc pustiu si nu purtati sume mari de bani asupra dumneavoastra.
La inceput de an, intre ianuarie si martie, dealerii auto sunt mai dispusi sa negocieze si sa lase din pret pentru ca in aceasta perioada scad vanzarile.
La finalul sezonului estival, companiile obisnuiesc sa isi reinnoiasca flota auto, asa ca e o perioada buna pentru a participa la licitatiile la care sunt vandute masinile rulate.
Conform normelor europene, masinile fabricate la finalul anului vor fi inregistrate ca fiind produse in anul urmator. E util de stiut asta, mai ales la o masina noua!
Cand vine vorba de banii pentru autoturismul mult visat, optiunile sunt suficiente. Credit bancar, leasing, programul "Rabla" sau "Prima Masina". Cel din urma este un sistem care insa a cam dat rateuri pana acum.
Este rezervat tinerilor care vor sa-si cumpere prima masina, insa birocratia pune multe piedici. Astepti cel putin o luna pana cand dosarul iti este avizat, ai o limita de 11 mii de euro pentru un autoturism nou si trebuie sa achiti un avans de 5 la suta.
Desi programul "Rabla" s-a inceheiat pe 2016, alte 4 mii de tichete valorice vor fi puse la dispozitie clientilor, pe langa cele 16 mii deja eliberate.
Pretul masinii nu este singurul cost pe care trebuie sa-l iei in calcul.
Taxele legate de procedura de inmatriculate si inregistrare a masinii pe un nume nou sunt de peste 100 de lei. Daca nu vrei sa stai la cozi, poti angaja un intermediar, insa asta te costa in plus.
Sa nu uitam de asigurarea auto. Greu platesti mai putin de o suta de euro pentru jumatate de an.
Tarifele RCA au crescut, sustin reprezentantii transportatiloril de anul trecut si pana acum in mai multe transe, in mod abuziv.
ITP-ul trebuie efectuat o data la 2 ani. Din pacata, nu e singurul moment in care ajungi in service, asa ca trebuie sa ai bani pusi deoparte pentru defectiunile care apar pe traseu. Manopera intr-un service porneste de la 20 de lei si poate ajunge pana la 800 de lei, in functie de operatiune.
Combustibilul este un alt cost important. Un plin va scoate din buzunar aproximativ 250 de lei. Unde mai pui ca motorina a ajuns mai scumpa decat benzina?
Timbrul de mediu sau taxa de poluare, indiferent de nume, reprezinta un alt cost de luat in calcul.
Iata ca nu suntem in stare nici din 2007, dupa atatia ani sa introducem o taxa in legislatia din Roamnia care sa fie cel putin incasabila, astfel incat cei care o platesc sa nu mai aiba posibilitatea sa o ceara inapoi in instanta.
Curtea Europeana de Justitie a stabilit ca timbrul de mediu este ilegal, iar cei care l-au achitat trebuie sa-si primeasca banii inapoi. Dar asta nu inseamna ca o taxa de poluare nu va fi pusa in practica din nou. Un proiect vorbeste de un impozit platit anual. Alti parlamentari s-au gandit la o supra-taxa de 5 bani pe litrul de combustibil, care sa joace rolul de timbru de mediu.
De asemenea, inainte de a va cumpara masina este indicat sa va ganditi si unde o veti parca. In unele complexe rezidentiale, un loc de parcare costa chiar si 5 mii de euro.
"Cum o dai, tot la bani cheltuiti ajungi… Asadar, nu uitati sa aveti mare grija de ei, adica de banii dumneavoastra… Ne revedem peste o saptamana!"