Avem cel mai aglomerat an din istoria celui mai mare aeroport din tara! Pasagerii aproape ca se calca in picioare in unele zile, iar angajatii de la ghiseele de check-in abia mai fac fata valului de calatori. Companiile aeriene dau vina pe infrastructura aeroportuara si spun ca despagubirile pe care le pretind pasagerii pentru intarzieri sunt... nejustificate.
Asa a aratat anul acesta cel mai mare aeroport din tara! Ca un adevarat furnicar!
Cu alte cuvinte, va fi cel mai aglomerat an din istoria Aeroportului Otopeni.
"Cred ca orice pasager care a calatorit vara in lume se va plange de cozile de la securitate, se va plange ca parcarile sunt pline, ca la poarta de asteptare nu sunt suficiente locuri disponibile.",
Sunt cateva posibile explicatii pentru intarzieri.
Anul acesta, Romania a fost pe locul 17 in Europa, in privinta intarzierilor pe aeroport. O cursa din 5 a avut inregistrat intarzieri mai mari de 15 minute, in timp ce 300 de zboruri au fost anulate.
Aici intervin....compensatiile! Regulamentul european spune clar! Pasagerii pot primi pana la 600 de euro pentru curse intarziate sau anulate.
"Cei care stau pe scaun la Bruxelles, nu calatoresc cu avionul, nu se intereseaza de infrastructura care nu mai face fata transportului aerian si cred ca nu exista vreo companie din lumea asta care sa-si doreasca sa intarzie.", Marius Puiu, director general Blue Air.
Cresterea numarului de curse si al numarul pasagerilor a coincis si cu scandalul majorarii preturilor pentru bagaje. Companiile Wizz Air si Ryanair au fost reclamate la Consiliul Concurentei, pe motiv ca au aplicat o astfel de masura, simultan, la 1 noiembrie.
In primele 10 luni ale acestui an, 7 milioane de pasageri au calatorit cu Wizz Air, peste 5 milioane au ales Blue Air si aproximativ 3 milioane de pasageri s-au deplasat cu Taromul.